Vynovený Golf sa už predstavil ako GTE, GTD a GTI. Čerešničku na torte si ale vo Wolfsburgu nechali na koniec. Na scénu sa totiž po facelifte chystá aj Golf R s pohonom oboch náprav. A aby nešlo len o formálne zmeny, napríklad nový infotainment, to hlavné sa má udiať pod kapotou. Očakáva sa, že preplňovaný 4-valec 2,0 TSI sa posilní z pôvodných 235 na 245 kW. O 20 Nm má narásť aj krútiaci moment, čo by znamenalo maximum 420 Nm. Nie je to extra rozdiel, ale už základný Golf R by sa tak dotiahol výkonom na pôvodné limitky ako Golf R 333. Bohužiaľ, manuálna prevodovka sa z Golfu vytratí – v Európe, tak aj v USA. Štvorkolka s dvojicou lamelových spojok ostane, vrátane driftovacieho módu.
Magazín Motor 1 však priniesol ešte oveľa zaujímavejšiu informáciu. Keďže tento Golf R, vychádzajúci z osem a pol-tej generácie, bude posledným Golfom R so spaľovacím motorom, mohol by sa vraj rozlúčiť s čímsi ešte silnejším. Šušká sa o použití 5-valca 2,5 TFSI, ktorý dobre poznáme napríklad z Audi RS3 alebo aj z Cupry Formentor VZ5. Keďže aj tieto autá používajú platformu MQB, nemalo by ísť o žiaden technický problém. Tento agregát, ktorý môže byť vyladený až na 299 kW, čo je 407 koní, by Golfu R nepochybne svedčal. Ako spomienka na Golfy VR6 a R32 s 3,2 litrovými 6-valcami. Najmä ak uvážime, že Golf tento rok slávi päťdesiatku.
Zahraničné zdroje tvrdia, že by sa mohol volať Gof R Clubsport. Ak by mal 5-valcový Golf problém, tak len s emisiami. Ak však Volkswagen dokáže predať dostatok elektrických áut, zmestí sa aj s ním do emisného koša. A keď môže mať 5-valec Cupra, tak prečo by nemohlo dostať výnimku auto, ktoré je ikonou celého koncernu už pol storočia? Na to, či sa tak stane, si ešte budeme musieť chvíľu počkať. V každom prípade je premiéra „štandardného“ Golfu R za rohom. Predstaví sa začiatkom leta. Aj preto sú na svete prvé oficiálne snímky testovacích prototypov vydané priamo automobilkou. Platí to pre krátky Golf aj verziu kombi Variant.