Polestar má v úmysle v budúcom roku vstúpiť na sedem nových trhov, uviedol švédsko-čínsky výrobca elektrických vozidiel. Svoje modely plánuje začať predávať v roku 2025 vo Francúzsku, Česku, v Maďarsku, Poľsku, Thajsku, Brazílii a na Slovensku.
Nadšenie pre elektromobily ochladlo na celom svete, čo viedlo k narastajúcim stratám v mnohých spoločnostiach. Dodávky Polestaru sa v prvom štvrťroku prepadli o 40 percent a expanzia na nové trhy by mu mohli zabezpečiť zvýšenie predaja, dôležité aj pre vyjednanie lepších podmienok s dodávateľmi.
Polestaru na reputácii nepridal ani fakt, že Volvo mu „zavrelo kohútik“ a začiatkom tohto roku vyhlásilo, že túto značku, do ktorej pôvodne vkladalo veľké nádeje, prestane financovať. Volvo sa totiž chce naďalej venovať vývoju elektromobilov pod vlastnou značkou. Polestar sa ako samostatná značka odčlenil od Volva v roku 2017, no Volvo v ňom malo aj naďalej približne 44-percentný podiel, ktorý predalo.

Financie na ďalší vývoj sa tento výrobca snažil v roku 2022 získať aj vstupom na burzu, no očakávania sa nenaplnili. Dopyt po elektrických vozidlách rastie pomalším tempom, než sa očakávalo, ovplyvnený vysokými úrokovými sadzbami, obavami z dojazdu na jedno nabitie a pomalým rozširovaním verejných rýchlonabíjacích sietí.
Polestar napriek tomu verí, že dodávky jeho SUV Polestar 3 a Polestar 4 sa mu podarí zvýšiť a má stále veľmi ambiciózne plány. Chce v roku 2025 na trh dodať 155 000 až 165 000 áut v porovnaní s 54 600 v roku 2023.