So zvyšujúcim sa predajom MG na európskom trhu „SAIC Motor plánuje predstaviť novú čínsku energetickú technológiu a vybudovať zelené továrne v Európe,“ uviedla štátna spoločnosť vo vyhlásení z 13. júna bez toho, aby bližšie spresnila plán. Cituje ju server AutoNews.
SAIC zverejnil tieto informácie v reakcii na antisubvenčné clá na elektromobily vyrobené v Číne zo strany Európskej komisie. Podľa Európskej komisie bude vývoz elektromobilov SAIC do EÚ od 4. júla podliehať dodatočným 38-percentným clám, teda najvyšším v plánovanom rozpätí. Celkovo bude clo 48-percentné, lebo už teraz sa uplatňuje 10-percentné.
SAIC, respektíve MG leží európskym automobilkám poriadne „v žalúdku“. Je totiž najúspešnejšou čínskou značkou v EÚ, ktorá sa presadzuje naozaj vo veľkom štýle. Čínska automobilka predala v minulom roku v Európe 231 684 áut, čo je dvojnásobok oproti roku 2022, gro predaja tvorilo SUV ZS. V tomto roku plánuje MG zvýšiť predaj v Európe na viac ako 300 000 áut. Pomôcť mu má uvedenie nového malého auta MG3, ktoré bude patriť k hlavným konkurentom Fabie. O tom, že to nie sú len silné reči svedčí aj fakt, že MG za prvých päť mesiacov roku 2024 dodala na európsky trh viac ako 100 000 áut.
Vzhľadom na uvedené predajné výsledky asi neprekvapuje, že značka má eminentný záujem etablovať sa v Európe, čo sa jej dlhodobo podarí, iba ak sa vyhne pripravovaným clám. Najistejším spôsobom je vybudovať fabriky priamo v Európe. Doteraz ich má MG len v Číne, v Thajsku a v Indii.