Bugatti V16: Premiéra roka je za dverami. Nástupca Chironu bude mať dve tváre

Už o pár hodín nám Bugatti ukáže tretí sériový model od roku 1999, keď slávnu značku z Molsheimu kúpil koncern VW. Napriek zachovaniu 16-valca sa po prvýkrát dokáže tváriť ako nevinný baránok. Dostane totiž prekvapivo veľkú batériu.

21.06.2024 18:30
Bugatti - nový motor 8,3 V16 - 2024 Foto:
Nástupca Chrironu dostane opäť 16-valcový motor. Pôjde však o atmosférickú verziu s klasickým vidlicovým usporiadaním a so zdvihovým objemom 8,3 litra. Doplní ho trojica elektromotorov. Vďaka tomu stúpne systémový výkon na 1 800 koní. Batéria s kapacitou 25 kWh zaručí tichý dojazd asi 60 km.
debata

O nástupcovi Bugatti Chiron už čo-to vieme. Najlepšou správou je, že nepríde o 16-valcový agregát. S tým predošlým s označením 8,0 W16 však nebude mať nič spoločné. Jednak bude mať klasické vidlicové usporiadanie a po druhé sa vzdá turbodúchadiel. Dohnať to má väčším zdvihovým objemom, ktorý narastie na 8,3 litra, vyššími otáčkami, až 9 000 za minútu, a troma elektromotormi. Dva z nich nájdu miesto na prednej náprave a tretí v prevodovke. Celkový výkon sústavy má dosahovať minimálne 1 800 koní, čo je o 300 viac v porovnaní s Chironom a o 200 viac v porovnaní s Chironom Sport.

Bugatti - motor 8,3 V16 Čítajte viac Bugatti odhaľuje motor 8,3 V16. Sľubuje výkon 1 800 koní

Dalo sa teda tušiť, že pôjde o plug-in hybrid. Teraz to však oficiálne potvrdil šéf značky Mate Rimac. A čo je prekvapivé, batéria bude mať kapacitu až 25 kWh, čo nie je málo. Ako sa vyrovná Bugatti s jej hmotnosťou, je otázne, hoci Veyron ani Chiron rozhodne nikdy nepatrili k „ľahkej váhe“. Lenže 200 či 300 kg navyše nie je maličkosť. V každom prípade bude nový hyperšport schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime a s nulovými emisiami. Odhaduje sa, že energia mu vystačí asi na 60 km jazdy. To nie je zlé v bezemisných zónach alebo pri rannom tichom odchode z rezidenčnej štvrte.

VW Lupo 3L - 1999 na predaj 2024 Čítajte viac VW Lupo 3L: Najúspornejšie auto sveta kúpite ako nové. Cena je vysoká

Takže nový „Chiron bude mať dve tváre“. Jednu brutálnu so zrýchlením na stovku pod dve sekundy a druhú celkom nevinnú. Mate Rimac však zdôrazňuje, že hlavným poslaním elektrifikácie nie je zníženie emisií, ale radosť za volantom. „Dôvodom, prečo má nový motor emotívny charakter, je práve jeho elektrifikácia. Bez nej by sme nemohli ponúknuť taký výkon,“ hovorí šéf automobilky. Máme sa teda na čo tešiť. Pôjde o ďalší vrchol automobilovej technológie, ktorú si bude môcť dopriať len zopár vyvolených. Veď z Veyronu vyrobilo Bugatti len 500 kusov a rovnaký počet vznikol z mladšieho Chironu. To im zabezpečuje absolútnu exkluzivitu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti
Články podľa značiek