O nástupcovi Bugatti Chiron už čo-to vieme. Najlepšou správou je, že nepríde o 16-valcový agregát. S tým predošlým s označením 8,0 W16 však nebude mať nič spoločné. Jednak bude mať klasické vidlicové usporiadanie a po druhé sa vzdá turbodúchadiel. Dohnať to má väčším zdvihovým objemom, ktorý narastie na 8,3 litra, vyššími otáčkami, až 9 000 za minútu, a troma elektromotormi. Dva z nich nájdu miesto na prednej náprave a tretí v prevodovke. Celkový výkon sústavy má dosahovať minimálne 1 800 koní, čo je o 300 viac v porovnaní s Chironom a o 200 viac v porovnaní s Chironom Sport.
Čítajte viac Bugatti odhaľuje motor 8,3 V16. Sľubuje výkon 1 800 koníDalo sa teda tušiť, že pôjde o plug-in hybrid. Teraz to však oficiálne potvrdil šéf značky Mate Rimac. A čo je prekvapivé, batéria bude mať kapacitu až 25 kWh, čo nie je málo. Ako sa vyrovná Bugatti s jej hmotnosťou, je otázne, hoci Veyron ani Chiron rozhodne nikdy nepatrili k „ľahkej váhe“. Lenže 200 či 300 kg navyše nie je maličkosť. V každom prípade bude nový hyperšport schopný jazdiť aj v čisto elektrickom režime a s nulovými emisiami. Odhaduje sa, že energia mu vystačí asi na 60 km jazdy. To nie je zlé v bezemisných zónach alebo pri rannom tichom odchode z rezidenčnej štvrte.
Čítajte viac VW Lupo 3L: Najúspornejšie auto sveta kúpite ako nové. Cena je vysokáTakže nový „Chiron bude mať dve tváre“. Jednu brutálnu so zrýchlením na stovku pod dve sekundy a druhú celkom nevinnú. Mate Rimac však zdôrazňuje, že hlavným poslaním elektrifikácie nie je zníženie emisií, ale radosť za volantom. „Dôvodom, prečo má nový motor emotívny charakter, je práve jeho elektrifikácia. Bez nej by sme nemohli ponúknuť taký výkon,“ hovorí šéf automobilky. Máme sa teda na čo tešiť. Pôjde o ďalší vrchol automobilovej technológie, ktorú si bude môcť dopriať len zopár vyvolených. Veď z Veyronu vyrobilo Bugatti len 500 kusov a rovnaký počet vznikol z mladšieho Chironu. To im zabezpečuje absolútnu exkluzivitu.