Móda takzvaných restomodov, teda zlepšených áut postavených na základoch veteránov, naberá na obrátkach. Nie všetkým výrobcom sa ale čosi také páči. Porsche napríklad považuje „tuning“ ich legendárnych modelov s využitím modernej techniky za znevažovanie dedičstva a v takýchto prípadoch zakazuje použitie loga. Alebo sa obracia rovno na súd. Ford sa rozhodol pre pravý opak. Podporil skupinu automobilových nadšencov z Boreham Motorworks a poskytol im práva na modernú reinterpretáciu klasických Fordov.
Čítajte viac Ford za 2 miliardy vynovil kolínsku fabriku. Spustil tam výrobu nového ExploreruSpoločnosť, ktorá je súčasťou DRVN Automotive Group má teda podpísanú dohodu s Ford Motor Company na výrobu „série pokračujúcich a prerobených ikonických vozidiel Ford“ vo veľmi obmedzenom počte. Prvým takýmto autom, ktoré dorazí, bude zlepšený Ford RS200, súťažné auto skupiny B, ktoré bolo pre potreby homologizácie vyrobené aj v limitovanej sérii so schválením pre cestnú premávku. Podľa Boreham Motorworks bude model úplne nový, čo znamená, že nemusí nevyhnutne vychádzať z pôvodných základov.
Čítajte viac Šéf Fordu: Stavili sme na elektroautá a bola to chyba. Už nechcem ďalšie hlúpe vízieZatiaľ nie je o RS200 nič známe, okrem fotografie, kde je zahalený plachtou, z ktorej presvitajú denné svetlá. To znamená, že vozidlo bude používať moderné technológie vrátane diód. S historickým originálom ho má spájať najmä dizajn, lejaut s motorom v strede a pohon oboch náprav. Karoséria bude vyrobená z ľahkých kompozitov. Pripomeňme že súťažný Ford RS200 mal kratučkú športovú kariéru, pretože po sérii tragických havárií bola jeho kategória v roku 1986 zrušená. Namierené to mal proti takým esám, ako Peugeotu 205 T16, Lancii Delta S4 či MG metro 6R4.
Čítajte viac Videotest: Ford Tourneo Courier - sympatická dodávka s dvoma háčikmiDruhým restomodom Boreham Motorworks bude Ford Escort prvej generácie. Ten bude postavený na základoch originálneho Fordu aj s pôvodným VIN číslom, ale tiež so zlepšenou technikou. Keďže obe autá vzniknú len v niekoľkých kusoch, bude ich cena vysoká. Okrem nich sa chystajú aj ďalšie legendy – Capri či Sierra. Ford sa na ne teší. „Od prvého stretnutia s Boreham Motorworks a tímom DRVN bolo jasné, že majú vzrušujúcu víziu, ako uviesť do života niektoré z našich najznámejších historických vozidiel,“ povedal Will Ford, generálny riaditeľ športovej divízie Ford Performance Motorsports.