
Jednoduchý skúter Honda Super Cub s motorom s objemom 50 kubických centimetrov predstavili Japonci v roku 1958. A bol z toho obrovský úspech. Táto nenápadná motorka prežila až do dnešných dní. V roku 2008 hlásila Honda 60 miliónov predaných kusov, v roku 2014 87 miliónov a v roku 2017 prelomil celkový predaj magickú hranicu 100 miliónov exemplárov. Odvtedy ale prešlo ďalších sedem rokov a odhaduje sa, že súhrnný predaj vzrástol minimálne o ďalších 10 miliónov exemplárov. Z Hondy Super Cub sa tak stal vôbec najrozšírenejší dopravný prostriedok so spaľovacím motorom v histórii. Napriek tomu bude musieť Honda ponuku Super Cubu okresať. A to už na budúci rok.
Môže za to niekoľko faktorov. V prvom rade je to klesajúca popularita malých motocyklov s objem do 50 kubických centimetrov. Z trhu ich vytláčajú najmä elektrobicykle a elektroskútre. Kým v roku 1980 bolo podľa Japonskej asociácie výrobcov automobilov vyexpedovaných 1,98 milióna motoriek tejto kategórie, vlani sa ich počet scvrkol na asi 90 000. Dotklo sa to aj Super Cubu. Navyše, ak by chcela Honda zachovať Super Cub 50 na trhu, musela by ho zosúladiť s novými emisnými normami, ktoré vstúpia do platnosti v novembri 2025. A to by bolo neúmerne drahé a neefektívne. V budúcom roku tak Super Cub 50 skončí po 67 rokoch neprerušenej kariéry.

Samozrejme, ostatné verzie s motorom s objemom až do 125 kubických centimetrov na trhu ostanú. V tomto prípade bude prechod na prísnejšie emisné normy dávať zmysel. Vo väčšine krajín navyše môžu mladší vodiči používať motocykle s touto kubatúrou. Na svete je aj elektrický Super Cub. Takže príbeh pokračovať bude, no bez verzie, ktorá slávu tejto „japonskej Vespy“ odštartovala. Dodajme, že Honda vyrobila vo svojej histórii už viac ako 400 miliónov motocyklov. Tento objem dosiahla v roku 2019. Výrobu 300-miliónteho motocykla pritom oslavovala v roku 2014. Takže by sme sa nečudovali, ak by sa kumulatívny predaj k tomuto roku približoval k 500 miliónom.
