Je to tradícia. S premiérou nového Bugatti prišli vždy na svet aj exkluzívne náramkové hodinky. Mali sme tu hodinky Veyron aj Chiron. No a pár dní po premiére tretieho novodobého Bugatti, ak nerátame EB110, predstavuje americká hodinárska spoločnosť Jacob & Co., známa extravagantnými kreáciami, hodinky pre nový Tourbillon. Tieto dva produkty majú k sebe ešte bližšie ako kedykoľvek predtým. Veď Tourbillon je pomenovaný po nesmierne zložitom mechanizme, ktorý objavil roku 1795 Abraham-Louis Breguet. Presnosť hodinových strojčekov zvyšoval tým, že ich chránil pred vplyvmi gravitácie či zotrvačných síl. Bola to doslova revolúcia v hodinárstve a vrchol tohto remesla. Napokon tourbillon sa používa dodnes.
Obsahujú ho aj nové hodinky Bugatti, zjavne inšpirované novým superšportom. Ciferníky pripomínajú prístrojový panel Tourbillonu a pod nimi sa nachádza transparentný 16-valec. Blok motora je vyfrézovaný zo zafíru. Obsahuje osem párov kĺbových titánových piestov a leštené dielce podľa vzoru sacieho potrubia skutočného motora Tourbillonu. Keď sa tento mechanizmus spustí stlačením tlačidla s logom EB, piesty sa dajú do pohybu v správnom poradí a predvedú veľkolepú 20-sekundovú šou. Nad blokom motora V16 sa nachádza ukazovateľ času. Hlavný ciferník je usporiadaný tak, aby evokoval združený prístroj v aute, lemuje ho lietajúci tourbillon a indikátor rezervy chodu. Tourbillon s frekvenciou tri Hz vykoná jednu otáčku každých 30 sekúnd, čo z neho robí doteraz najrýchlejšie sa otáčajúci Tourbillon hodinárstva Jacob & Co.
Číselník, ktorý ukazuje čas, je retrográdneho typu, ale mierne pozmenený, aby lepšie vyhovoval automobilovej téme. Hodinky sa skladajú celkovo z 557 komponentov. Pohyb mechanizmu možno sledovať nielen zhora, ale aj cez spodný transparentný kryt alebo cez bočné priehľady v puzdre vyrobené zo zafíru. Z exkluzívnych hodiniek Bugatti Tourbillon vznikne prísne limitovaná 250-kusová séria, ktorá zodpovedá plánovanému počtu nových hyperšportov. Prvých 150 exemplárov bude z čierneho titánu. O odbyt sa Bugatti neobáva, a to napriek astronomickej cene. Od zákazníkov si bude automobilka účtovať za každý exemplár minimálne 340 000 dolárov, čo je približne 320 000 eur. Predpokladáme, že 100 ďalších exemplárov bude ešte drahších. Ale čo je to oproti cene 3,8 milióna eur za nový hyperšport.
Čítajte viac Bugatti Chiron Super Sport L-Ultime: Chiron končí a lúči sa nádherným solitérom