Jedným z príkladov je diagnostický systém používaný viacerými americkými autoservismi a predajcami, ako napríklad Findlay Cadillac v Las Vegas. Ten zaviedol umelú inteligenciu na vstupnej kontrole vozidiel. Táto technológia demonštruje schopnosť umelej inteligencie, ale bez toho, aby obrala ľudí o prácu.
Findlay Cadillac používa automatizovaný skener, vyvinutý spoločnosťou UVEye. Proces kontroly je rýchly a jednoduchý. Vozidlo pri vjazde do servisu prejde cez skenovaciu bránu, ktorá urobí viacero fotografií auta zo všetkých uhlov – vrátane podvozku. Softvér následne vyhodnotí snímky a odhalí chyby na exteriéri, pneumatikách a viditeľných mechanických komponentoch.
Čítajte viac Pirelli zrýchli vývoj pneumatík o 30 %. Pomôže umelá inteligencia aj simulátorO 30 až 45 sekúnd neskôr dostane zákazník „správu o stave vozidla“. V závislosti od zistení môžu potom mechanici riešiť potenciálne problémy. Emmanuel Epino, šéf Findlay Cadillac, si systém podporovaný umelou inteligenciou nevie vynachváliť a tvrdí, že často odhalí aj to, čo si ani skúsení technici servisu nevšimnú. Novú technológiu už v USA nasadili do približne 300 prevádzok.
Čítajte viac Umelá inteligencia vytáča vodičov. Už stovky ľudí prišlo o ‘vodičáky‘Daniel Frandsen z UVEye povedal, že ich automatizovaný systém kontroly vozidiel dokáže rýchlo odhaliť aj také poruchy, ako je napríklad únik oleja, čo by si za normálnych okolností vyžadovalo oveľa viac času, už len kvôli zdvihnutiu vozidla na zdviháku. Čo je však dôležité, použitie skenera s umelou inteligenciou nevedie k strate pracovných miest. Naopak, dôsledná diagnostika prináša viacej práce.
Ako povedal Epino, „jedinou osobou, pre ktorú môže byť stretnutie s umelou inteligenciou v servise bolestivé, je zákazník“. A to pre možné neočakávané náklady, ak systém upozorní na predtým neodhalenú chybu. Napriek tomu poznamenal, že je lepšie nájsť potenciálne problémy v predstihu, aby sa dali „liečiť“ skôr, než spôsobia nejaké problémy priamo na ceste.