Čínsky BYD sa vyhne clám. V Turecku postaví továreň s kapacitou 150 000 áut

Továreň by mala spustiť výrobu koncom roka 2026 a vytvorí až 5000 pracovných miest. V tom istom roku otvorí BYD aj továreň v Maďarsku.

09.07.2024 16:00
byd ship Foto:
BYD do Európy zatiaľ autá dováža - napríklad loďou Explorer No.1 (na obrázku), no onedlho ich už tam bude priamo vyrábať.
debata

Spoločnosť BYD podpísala s Tureckom dohodu o výstavbe továrne, čo výrazne upevní postavenie tejto čínskej automobilky v Európe. Do novej továrne v Turecku investuje BYD približne 1 miliardu dolárov, továreň má plánovanú kaacitu 150 000 áut, pričom pôjde o elektromobily a hybridy. V Turecku taktiež vznikne aj výskumné a vývojové centrum BYD-u.

Predseda BYD Wang Chuanfu a turecký minister priemyslu a technológie Mehmet Fatih Kacir už oficiálne podpísali dohodu o výstavbe továrne. BYD očakáva, že fabrika zlepší jeho „logistickú efektivitu“, pretože produkcia sa zameria na európskych zákazníkov. Turecko síce nie je členom Európskej únie, ale má s blokom colnú dohodu. Samozrejme, továreň BYD bude zásobovať aj domáci trh Turecka, ktoré má takmer 90 miliónov obyvateľov. V uplynulom roku tam elektromobily tvorili 7,5 percenta predaja áut.

Továreň by mala spustiť výrobu už koncom roka 2026 a vytvorí až 5000 pracovných miest. BYD buduje svoj prvý európsky závod na výrobu osobných automobilov v Maďarsku, ktorý chce taktiež otvoriť najneskôr v roku 2026 .

seagull Čítajte viac BYD: Už o rok budeme v EÚ predávať elektromobil s cenou pod 20-tisíc eur

Dve továrne majú čínskej automobilke pomôcť vyhnúť sa novým clám. Tie sa uplatňujú na troch čínskych výrobcov takto: BYD: 17,4 %, Geely: 19,9 % a SAIC: 37,6 %. Ostatní výrobcovia elektromobilov v Číne, ktorí spolupracovali pri vyšetrovaní, ale neboli zaradení do skúmanej vzorky, podliehajú 20,8 % váženému priemernému clu. Clo pre ostatné nespolupracujúce spoločnosti je vo výške 37,6 %. Ide o dodatkové clá k už existujúcej 10-percentnej sadzbe.

Dočasné clá sa uplatňujú od 5. júla 2024 maximálne po obdobie štyroch mesiacov. V tomto časovom rámci sa musí prijať konečné rozhodnutie o konečných clách prostredníctvom hlasovania členských štátov EÚ.

debata chyba
Viac na túto tému: #BYD #čínske automobilky #dovoz čínskych áut #clá na čínske autá
Články podľa značiek