Začiatkom uplynulého roku sme písali, že najznámejší slovenský automobilový dizajnér Jozef Kabaň dostal k päťdesiatke od svojho zamestnávateľa, ktorým je Volkswagen, veľmi nepríjemný darček – vyhadzov z pozície šéfdizajnéra. Nahradil ho v nej Andreas Mindt.
Z Kabaňa urobili „kreatívneho riaditeľa“ a skončil v Dizajnérskom štúdiu v Postupime. Jeho tvorba nemá priamu väzbu na konkrétne značky a ich modely, čiže nepodieľa sa ani na konceptoch produkčných áut blízkej budúcnosti a ani na faceliftoch tých existujúcich. Je skôr miestom na hľadanie nových talentov v oblasti dizajnu, alebo odkladanie „dizajnérov“, ktorí už pre koncern nie sú perspektívni.
Čítajte viac Problémy VW pokračujú: hrozí koniec fabriky v Bruseli. Možno skončí aj Audi Q8 e-tronKabaň sa pred niekoľkými týždňami „premiestnil“ do čínskej automobilky SAIC (patrí pod ňu aj značka MG) a evidentne urobil dobre. Aktuálne totiž Volkswagen oznámil, že dizajnérske centrum v Postupimi zatvára. Funkcie centra ako laboratória pre technológie budúcnosti, napríklad v oblasti elektromobility, boli postupne začlenené do inovatívnych procesov v rámci značiek koncernu Volkswagen, oznámila v stredu (10. 7.) večer hovorkyňa Volkswagen Group Services, dcérskej spoločnosti skupiny, pod ktorú centrum spadá. „Prevádzková činnosť Európskeho centra budúcnosti koncernu Volkswagen bude preto na konci roka 2024 ukončená,“ dodala hovorkyňa. Rozhodnutie sa podľa informácií DPA dotkne asi stovky zamestnancov.
Odborový zväz IG Metall v reakcii na správu o jeho pripravovanom zrušení a možnom konci továrne v Bruseli ohlásil na budúci týždeň v pondelok (15. 7.) protestné zhromaždenie. „Očakávame, že koncern sa čo najskôr postaví svojim zamestnancom čelom a začne rokovať o zmene kurzu,“ uviedli odbory. Volkswagen sa dostal do problémov po masívnych mnohomiliardových investíciách do vývoja a výroby elektromobilov, o ktoré však aktuálne záujem poľavuje. A to nakoľko, že napríklad výroba Audi Q8 e-Tron možno skončí úplne.