Ian Cameron bol nájdený mŕtvy v piatok 12. júla po útoku nožom v jeho dome v nemeckom Bavorsku. Polícia po podozrivom stále pátra a o pomoc sa obrátila aj na verejnosť. Vrah v piatok večer zazvonil pri dverách bývalého šéfdizajnéra Rolls-Royce. Keď Ian Cameron otvoril, cudzinec zaútočil. Cameronova manželka Verena Kloosová, tiež dizajnérka áut, dokázala utiecť k susedom a zalarmovať pohotovostné služby, uviedla to miestna polícia vo vyhlásení. Vyšetrovatelia skúmajú aj možnosť, že sa útočník mohol snažiť ukradnúť exempláre z Cameronovej kolekcie cenných áut. Správy z nemeckých novín uviedli, že kábel k bezpečnostným kamerám domu bol prerušený.

Podľa najnovších informácií nemeckého denníka Bild je skupina 30 vyšetrovateľov vrahovi tesne v pätách. Susedia totiž dokázali páchateľa presne opísať. Mal byť vysoký 1,80 až 1,90 metra, mal oblečené svetlé nohavice a tmavomodrú mikinu s kapucňou. Mal so sebou červený ruksak a žltozelené rukavice. Presne tento batoh sa podľa novín Bild našiel na promenáde pri jazere Ammersee. Pred týmto otrasným činom navštívil vrah neďaleký obchod v Herrschingu, vzdialený asi 1,3 km od Cameronovho domu a bol zaznamenaný kamerou. Medzi nákupmi a zločinom sa vrah zrejme prezliekol.
Ian Cameron odišiel z Rolls-Royce v roku 2012 po tom, čo dohliadal na dizajn radu ultraluxusných áut počnúc Phantomom a Ghostom. „Sme hlboko šokovaní a zarmútení správou o našom bývalom dizajnérovi Rolls-Royce. Naše myšlienky sú v týchto ťažkých hodinách s jeho rodinou a priateľmi,“ uviedlo BMW vo vyhlásení zaslanom e-mailom pre Automotive News Europe. Rolls-Royce sa k novinke vyjadril samostatne. „Ian zohral významnú úlohu pri formovaní značky Rolls-Royce, keď ju prvýkrát získala BMW Group a presťahovala sa do svojho domova v Goodwoode,“ uviedla spoločnosť.

„Cameron vytvoril súčasné modely, ktoré zostali verné dizajnovej línii značky,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení. Generálny riaditeľ Rolls-Royce Chris Brownridge zopakoval vyhlásenie na LinkedIn s tým, že ho táto správa „zarmútila“. Cameron začal svoju kariéru v štúdiu Pininfarina v roku 1975 a potom prestúpil do Iveca. V roku 1992 prešiel do BMW a zostal v spoločnosti až do odchodu do dôchodku v roku 2012. V BMW Cameron pracoval na dizajne športového vozidla Z8 a tiež zohral kľúčovú úlohu pri dizajne tretej generácie Range Roveru, ktorý bol vo vlastníctve BMW. Po odchode z BMW sa stal nezávislým dizajnérskym konzultantom v Ian Cameron Design Partners.