Dacia Sandero, ktorej aktuálna generácia prišla na svet v roku 2020, je extrémne úspešným autom. Lacnému hatchbacku sa podarilo prebojovať až na čelné priečky najpredávanejších áut Európy. A mimoriadnu zásluhu má na tom out-doorová verzia Stepway. Tá tvorí až dve tretiny celkových registrácií Sandera. Asi neprekvapí, že Dacia sa rozhodla vytvoriť zo Sandera Stepway samostatný model. Zo zvýšeného a oplastovaného hatchbacku sa tak stane skutočné SUV. Má na to dosť priestoru, pretože v súčasnosti jediné SUV značky, teda Duster, sa v novej generácii natiahlo až na 4 340 mm.
Čítajte viac Dacia Bigster: Vlajková loď sa ukáže už koncom roka. Cenu tušímeNovinka by tak dĺžkou 4 150 mm krásne zapadla medzi tieto dva modely. Aby však Dacia dokázala udržať cenu čo najnižšie, využije menšie SUV identickú techniku ostatných Dacií, teda platformu CMF-B. Z tých by prevzala aj nový 3-valec 1,0 Eco-G, upravený na spaľovanie LPG, silnejší 3-valec 1,2 TCe či hybrid 1,6 E-Tech, ktorý poznáme z Joggeru a Dusteru. Vylúčený nie je ani pohon oboch náprav 4×4. Novinka má prísť na trh v roku 2027. Dovtedy sa však rumunská značka „blysne“ ešte dvoma premiérami. Budúci rok má patriť Bigsteru, teda predĺženej 7-miestnej verzii Duster, no a na ten nasledujúci sa chystá praktický liftback, ktorý by mohol narobiť problémy napríklad Škode Octavia.
Čítajte viac Dacia Sandrider: Dakarský špeciál vyzerá futuristicky a poháňa ho vidlicový šesťvalecZahraničné médiá tiež špekulujú nad tým, že Sandero by sa mohlo objaviť časom v čisto elektrickej verzii, ktorá by využila platformu AmpR Small z nového Renaultu 5 aj pripravovaného Renaultu 4. S klasickými pohonnými jednotkami však Sandero tak skoro skončiť nemieni. Podľa šéfa značky Xaviera Martineta o ich konci rozhodne až záujem či nezáujem zákazníkov. Dacia tak aj v budúcnosti, minimálne do roku 2035, mieni vyrábať to, čo si klienti prajú, pričom jej jednotná architektúra umožní prispôsobiť sa zmenám na trhu. To je naozaj dobrá taktika.
Čítajte viac Nová Dacia Sandero bude aj na batérie. Udrží si cenu?