Kde sú tie časy, keď Škoda plánovala zvýšiť ročný odbyt na 1,5 milióna áut a brúsila si dokonca zuby na výstavbu nového výrobného závodu v Turecku? Šepkalo sa aj o ambícii vstúpiť na trh v USA. To všetko je však minulosť. Odvtedy sa toho zmenilo naozaj veľa. Najprv začali predaje Škody kolabovať v Číne, kde nedokázala konkurovať nastupujúcej čínskej konkurencii ani novej koncernovej značke Jetta. Vlani predala v Číne úbohých 22 800 áut. Len na ilustráciu, ešte v roku 2018 to bolo neuveriteľných 350 000 kusov. Nasledovala čipová kríza a po začiatku ruskej invázie na Ukrajinu prišla česká automobilka o celý ruský trh aj ruskú produkciu v Kaluge. Nádeje preto upiera k miliardovej Indii. V Pune dokonca vybudovala vývojové centrum aj výrobný závod.
Čítajte viac Nová Škoda Elroq: V Amsterdame sme mali možnosť jazdiť s maskovaným prototypomUž dnes z jeho liniek schádzajú dva indické modely – sedan Slavia a SUV Kushaq. To ale nie je koniec modelovej expanzie, pretože do roku 2026 chce Škoda v Indii predávať 100 000 áut ročne. Jej bestsellerom sa má stať ďalšie SUV, ktoré sa dĺžkou pod štyri metre zaradí pod väčší Kushaq. Tento segment je v Indii extrémne populárny, pretože autá kratšie ako štyri metre sú na tamojšom trhu daňovo zvýhodnené. Škoda teraz zverejnila druhú oficiálnu skicu pripravovanej novinky. Ako vieme, stáť bude na skrátenej verzii platformy MQB-A0-IN, teda na rovnakej ako Kushaq a Slavia. Táto platforma je síce cenovo optimalizovaná, no zároveň umožňuje konštruovať autá, ktoré spĺňajú bezpečnostné a emisné štandardy koncernu Volkswagen. Napokon, obe Škody majú v Indii aj pendantov s logom VW.
„Po úspechu modelov Slavia a Kushaq rozšírime svoj záber o úplne nové kompaktné SUV, ktoré sa zameria na najväčší segment indického trhu. Naše pokročilé znalosti v oblasti výskumu a vývoja v Indii nám už umožnili začleniť do výroby súčiastky a komponenty s vysokým podielom lokalizácie. S novým kompaktným SUV túto stratégiu posúvame ďalej – a to systematickým rozvojom siete miestnych dodávateľov schopných vyrábať diely svetovej úrovne aj kvality za konkurencieschopné ceny. Naším cieľom je aktívne sa podieľať na rozvoji miestneho automobilového trhu. Aj naďalej sa sústredíme na expanziu a ďalšie posilnenie širokého portfólia koncernových modelov v Indii,“ povedal Piyush Arora, šéf indickej divízie Škody a Volkswagenu.
Čítajte viac Škoda predĺži život Fabii, Kamiqu aj Scale. Na lacné ‘elektro‘ sa čakáNa trh má dôležitá indická novinka, ktorá bude konkurovať modelom Maruti Suzuki Breeza a Hyundaiu Venue, doraziť v priebehu roka 2026. Premiéru absolvuje o rok skôr. Názov ešte nemá, ale Škoda oslovila zákazníkov, aby jej poradili. Spustila anketu na výber jej názvu #NameYourSkoda. Automobilka verejnosti odhalila sedem obchodných označení (Kwiq, Kymaq, Kylaq, Kariq a Kyroq), ktoré na tento účel registrovala, ale svojich zákazníkov tiež vyzýva, aby na pomenovanie nového kompaktného SUV zasielali aj svoje vlastné návrhy. Konečný názov bude oficiálne oznámený v závere tohto roka. Je tiež známe, že v Indii má vzniknúť aj malé elektrické SUV s cenou pod 20-tisíc eur, ktoré by sa malo na rozdiel od benzínového SUV objaviť v Európe ako najlacnejší elektromobil v ponuke značky.