

Cadillac sa mení na čisto elektrickú značku. Všetky nové modely, ktoré predstaví, budú už len elektrické, a tie súčasné so spaľovacími motormi vyradí z ponuky do konca dekády. Napokon, prvú elektrickú lastovičku už poznáme. Je ňou crossover Lyriq, ktorý nedávno doplnil hriešne drahý Celestiq za 300 000 dolárov. Tam sa však Cadillac nezastaví. Pripravuje sa na výrobu zákazkových modelov, čo je vo svete superluxusných značiek novou módou. Za malosériové autá, ktoré vzniknú len v zopár exemplároch, sú totiž majetní zákazníci ochotní zaplatiť horibilné sumy. Páčiť by sa im mohol aj nový 4-miestny kabriolet Sollei.
Jeho názov jej akronymom zloženým zo slov Sol (slnko) a Lei (voľný čas). Dokonale tým vyjadruje svoje poslanie užívať si luxus plnými dúškami. Fascinujúci dizajn tak trochu pripomína starší koncept Ciel z roku 2011. Nízka a dlhá karoséria vytvára vskutku veľkolepé proporcie. Svetlý odtieň laku Manila Cream, mimochodom, nanášaný ručne, odkazuje na farbu, ktorú automobilka používala v rokoch 1957 a 1958. Plochy sú hladké karosérie nič neruší. Aj preto sú kľučky dverí nahradené diskrétnymi tlačidlami. Kabína ponúka miesto pre štvorčlennú posádku.


Palubnú dosku tvorí obrovský 55-palcový displej, ktorý sa ťahá celou jej šírkou. Nechýba ani chladený bar s elektricky ovládanými dvierkami a krištáľovými pohármi. Interiér využíva dekorácie z nemorenej dyhy s intarziou. Všetko je vyrábané ručne. Atmosféru dotvára ambientné osvetlenie s voľbou 126 farieb v štyroch samostatných zónach. Prudko sklonený rám čelného okna je vyrobený z brúseného hliníka. Luxusný kabriolet vychádza v ústrety aj priaznivcom v pozorovaní vtáctva jedinečným interiérovým doplnkom. Puzdro z brúseného kovu obalené kožou obsahuje píšťalku na vtáky vytlačenú v 3D tlačiarni.


Dopĺňa ho v koži viazaný denník s ručne maľovanými ilustráciami vtákov a kožená rolka na perá a ceruzky, vyrobené tak, aby ladili s interiérom vozidla a umožnili nadšencom zachytiť operence. O technike automobilka neinformuje. Ale je isté, že základom Sollei je elektrická platforma Ultium. Pravdepodobne z luxusného Celestiqu, ktorý je vybavený batériou s kapacitou 111 kWh a dvojicou elektromotorov s výkonom 447 kW a krútiacim momentom 867 Nm. Nádherný Sollei by tak mohol šprintovať na stovku za menej ako štyri sekundy. Pneumatický podvozok by spolu s magnetoreologickými tlmičmi mal zabezpečiť efekt „lietajúceho koberca“.