
Prezentované bolo prevedenie so štvordverovou kabínou a tiež verzia vývojovej línie označovanej ako e-Drive s vodíkovými palivovými článkami.Ocenenie Red Dot, označované tiež ako „Oscar pre dizajnérov“, ktoré vzniklo v Nemecku, hodnotí produktový a komunikačný dizajnu. Udeľujú ho každoročne už od roku 1955. Slávnostné ceremónie sa konajú v Essene, kde sa nachádza aj múzeum Red Dot. Ocenenie sa udeľuje na základe hodnotenia niekoľkých desiatok nezávislých odborníkov.

„Porota prihlásené vozidlá Tatra Force so štvordverovou kabínou a Tatra Force e-Drive s dvojdverovou kabínou hodnotila na základe digitálnych prezentácií a tiež osobnej prehliadky vozidiel priamo v Essene, kam ich priviezla automobilka ukázať. Porota ocenila komplexné poňatie vozidiel po dizajnovej stránke, teda nielen exteriérové riešenie, ale aj interiér. „Tatra v tomto boji uspela prvýkrát. Ocenenie hneď dvoch produktov je teda pre nás o to cennejšie, a navyše to odkazuje na premyslenosť dizajnu aj na nadčasovosť a kvalitu interiéru,“ povedal Radomír Smolka, člen predstavenstva Tatra Trucks.
Modelový rad Tatra Force tretej generácie automobilka predstavila prvýkrát na veľtrhu Pyros v polovici minulého roka. Ako prvé sa vtedy predstavili hasičské verzie, na jeseň nasledovala verzia Tatra Force e-Drive FCEV s elektrickým trakčným motorom a vodíkovými palivovými článkami. Ďalšie verzie pre rôzne segmenty, napríklad armádu, budú nasledovať čoskoro. Nová generácia radu Tatra Force sa tak zakrátko stane jedným z pilierov produkcie spoločnosti. Vozidlá Tatra Force tretej generácie vznikali v konštrukčnom oddelení automobilky spolu s priemyselným dizajnérom Lukášom Tanečkom. Ten už v minulosti ocenenia Red Dot získal a tiež sa podieľal na dizajne modelového radu Tatra Tactic druhej generácie. Nie je teda divu, že v Tatre pri príprave nových vozidiel radu Force stavili práve naňho.

„Dizajn kabíny úžitkového nákladného vozidla musí byť funkčný a účelný, z toho pre dizajnéra plynú určité obmedzenia hneď od začiatku. Museli sme teda s kolegami z Tatry a vývojovej firmy AV R&D riešiť niektoré protichodné požiadavky. Napríklad bolo vylúčené použitie akýchkoľvek výliskov a mali sa maximálne eliminovať plastové diely na exteriéri kabíny. Požadovaná bola, naopak, konštrukcia iba zo štandardizovaných profilov. Pritom podoba kabín novej generácie radu Tatra Force mala vyjadrovať nový dizajnový jazyk automobilky, o ktorom mal Radomír Smolka jasnú predstavu. Jeho vízia bola konkrétna, čitateľná a mne vyhovovala. Aj tak to bola veľká výzva,“ vysvetlil Lukáš Taneček.

Úzka spolupráca Lukáša Tanečka a konštrukčného úseku Radomíra Smolku však priniesla svoje ovocie v podobe moderných nákladných automobilov s veľkou variabilitou vyhotovenia nízko položených kabín pre rôzne segmenty použitia. Nové kabíny navyše umožňujú inštalovať niekoľko typov motorov pod ich prednú alebo zadnú časť vrátane alternatívnych systémov pohonu. To pri predchádzajúcej generácii radu Tatra Force možné nebolo. „Funkčnosť a účelnosť technického riešenia nových kabín sa tak snúbi s moderným dizajnom, ktorý získal prestížne ocenenie Red Dot. Je to dôkaz, že aj tatrovky, ktorých hlavným poslaním je slúžiť, a nie byť ozdobou autosalónov, sa môžu pýšiť moderným dizajnom,“ doplnil Radomír Smolka.