
Dôvodom úspechu Kie v Európe je aj fakt, že pre starý kontinent vyvíjala špecifické modely. Typickým príkladom je hatchback Ceed, ktorým v roku 2005 odštartovala obrovskú európsku ofenzívu. Pre Európu boli navrhnuté aj ProCeed, Xceed či špecifická verzia Sportage, ktorá v aktuálnej generácii nemá s tou kórejskou veľa spoločného. Štvrtá generácia Ceedu to ale trošku zmení. Áno, bude to opäť hatchback konkurujúci Golfu či Corolle, no tentoraz si vezme za základ Kiu K4, teda sedan vyrábaný v Kórei. Jej najnovšiu iteráciu predstavila automobilka vlani na autosalóne v New Yorku. Naznačuje to aj kódové značenie CL4.


Ako tvrdí britský Auto Express, pre Ceed to bude znamenať v prvom rade väčšie rozmery a väčší rázvor než doposiaľ. Potvrdzujú to aj snímky zamaskovaných testovacích prototypov. Z K4 by si mal Ceed „požičať“ veľmi inovatívne predné svetlá, inšpirované elektrickými modelmi, ale tiež kamuflované kľučky zadných dverí, vďaka čomu sa bude snažiť navodiť štýl športového kupé. Ani vzadu nebudú chýbať svetlá zvýrazňujúce obrys karosérie. Interiér bude digitálnejší v porovnaní s dnešným Ceedom. Hardvéru teda ubudne. Hlavnú rolu má hrať zakrivený dotykový displej známy z EV9.


O technike zatiaľ nič nevieme. Je ale pravdepodobné, že Ceed si zachová súčasnú zostavu motorov vrátane mild-hybridov, diesla a plug-in hybridu. Vylúčený nie je ani full-hybrid. Premiéra čaká Ceed v budúcom roku, ale na trh sa dostane až v roku 2026. Bude načase, veď súčasný Ceed ťahá šiesty rok kariéry. Osud verzií Proceed, Xceed a kombi SW je zatiaľ neznámy. Dúfajme, že tak ako jeho predchodcovia, bude Ceed naďalej schádzať z montážnych liniek žilinského závodu Kie, čím udrží zamestnanosť v regióne.
