Kawasaki Ninja H2 Hyse: Vodíková motorka už krúži na japonskom okruhu

Kawasaki predstavilo svoju legendárnu motorku Ninja poháňanú vodíkom. Nechýba jej výkon ani zvuk, no dizajn je rozpačitý.

01.08.2024 14:00
Kawasaki Ninja H2 Hyse - vodíková motorka 2024 Foto:
Kawasaki Ninja H2 Hyse je odvodená od svojej civilnej sestry s preplňovaným 4-valcom s výkonom 147 kW.
debata (1)

Ekologické pohony zamierili aj do sveta jednej stopy. Elektromotocykle vznikajú doslova ako na bežiacom páse. Ale svojich klasických predchodcov nahradiť celkom nedokážu. Zvlášť v triede hyperšportových a superšportových motocyklov. Takým je aj legendárna Kawasaki Ninja, ktorá vtrhla na trh v roku 1984 a maximálnou rýchlosťou, ktorá časom vzrástla na neskutočných 350 km/h, zmietla na niekoľko rokov všetku mysliteľnú konkurenciu. Kawasaki sa napriek tomu snaží nájsť spôsob, ako by si Ninja dokázala zachovať svoj adrenalínový charakter, no pritom byť ohľaduplnejšou voči životnému prostrediu. Už vlani preto začala pracovať na vodíkovej verzii.

Kawasaki Ninja H2 Hyse - vodíková motorka 2024
Kawasaki Ninja H2 Hyse - vodíková motorka 2024
+9Kawasaki Ninja H2 Hyse - vodíková motorka 2024
Alpine Alpenglow - koncept 2022 Čítajte viac Alpine zvažuje výrobu vodíkového superšportu. Zamieri aj na cesty

Z dvoch možností vybrať si buď palivové články, alebo spaľovanie vodíka, dala prednosť tej druhej. To preto, aby Ninja neprišla o 4-valec preplňovaný kompresorom s objemom 998 kubických centimetrov a o všetko, čo k tomu patrí. Po roku ukázala svoj výtvor na okruhu Suzuka v japonskej prefektúre Mie. Premiéra verzie H2 Hyse dala odpoveď na to, že Ninja môže produkovať hukot, ktorý od hyperšportovej motorky priaznivci očakávajú, a pritom produkovať len zlomok emisií CO2 a neškodné vodné pary. Má to však, samozrejme, aj svoje úskalia. Ninja H2 si musí so sebou voziť zásobu stlačeného vodíka, ktorý spaľuje namiesto benzínu.

Zadná časť prezrádza prítomnosť vodíkových... Foto: Kawasaki
Kawasaki Ninja H2 Hyse - vodíková motorka 2024 Zadná časť prezrádza prítomnosť vodíkových nádrží. Hyperšportovému stroju tieto „kufre“ príliš nesvedčia a ovplyvniť musia aj jazdné vlastnosti.

Vodíkové nádrže sú umiestnené vzadu po bokoch, takže Ninja H2 Hyse pôsobí, akoby ste na superšportovú motorku primontovali obrie kufre z nejakého turististického stroja. Pravdupovediac, hoci dizajnéri urobili kus práce a nádrže zakryli futuristickou kapotážou, nevyzerá to práve najlepšie. Nádrže tiež zvyšujú hmotnosť a ťažisko a tiež zhoršujú aerodynamiku, čo musí negatívne ovplyvniť jazdné vlastnosti. Bez kompromisov to ale nejde. Bohužiaľ, Kawasaki neprezradilo bližšie technické údaje. Nepoznáme výkon motora, kapacitu vodíkových nádrží ani dojazd. V každom prípade je výrobca odhodlaný dokončiť vývoj a do konca dekády uviesť vodíkový stroj na trh.

Hyundai N Vision 74 Concept 5 Čítajte viac Hyundai N74: Tak predsa. Vodíkový superšport pôjde do výroby

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #motorka #emisie #vodík #vodíkový pohon #motocykle #Kawasaki #Kawasaki Ninja
Články podľa značiek