Mercedes-Benz W123, legendárne „piano“, sa preslávil svojou spoľahlivosťou. Hoci výrobu skončila stuttgartská automobilka v roku 1986, po tom, čo zišlo z liniek 2,3 milióna kusov, tisíce z nich stále jazdia. Aj keď nie v Európe. Svoju kariéru často končili ojazdené exempláre, pokojne aj s jedným miliónom kilometrov, na Balkáne či na severe Afriky. Stretnúť ich môžete ako taxíky napríklad v Maroku. Extrémne nájazdy sú pre W123 typické, ale jeden exemplár predsa len vytŕča z davu. Odkrútil si neskutočných 7,2 milióna kilometrov. K čomu to možno prirovnať? Je to akoby 180-krát absolvoval cestu okolo Zeme, alebo letel deväťkrát na Mesiac a späť.
Príbeh tohto predĺženého naftového „piana“ 290D, sa začala v roku 1986. Obstaral si ho istý Domingo s cieľom prevádzkovať na ostrove Gran Canari taxislužbu. Špeciálne upravené auto s dĺžkou 5 360 mm a rázvorom náprav predĺženým o 630 mm má až tri rady sedadiel, takže zvláda odviezť osem cestujúcich a k tomu ich batožinu. Zdá sa, že očakávania majiteľa naozaj naplnilo. „Piano“ mu totiž slúži do dnešných dní a bez toho, aby čo i len raz opustilo svoj „rodný“ ostrov. Práce má neúrekom. Denne si odkrúti porciu 700 km. Ak si predstavíte, že v takomto nasadení je od roku 1986, je to fascinujúce. Aby ale staré auto bolo v kondícii, potrebuje priam materskú opateru. Domingo mu ju ponúka vo veľkom štýle.
Hlavným servisným úkonom je výmena motorového oleja. Naftový atmosférický 4-valec OM 616 D 24 s výkonom 72 koní (53 kW) si vychutnáva nový olej takmer každý týždeň. Veď po každom z nich pribudne na počítadle 5 000 kilometrov. Zdá sa, že práve to je kľúč k nesmrteľnosti. Sedem miliónov kilometrov prekonalo auto v roku 2023 a do dôchodku sa nechystá ani po tom, čo sa tento rok stalo účastníkom dopravnej nehody. Domingo ho opäť opravil a jazdí ďalej. Počas svojej kariéry dostalo auto modernejšie a účinnejšie brzdy a vymenené muselo byť aj kožené čalúnenie sedadiel. Po toľkých rokoch a pasažieroch je to logické. Pochybujeme, že na svete existuje iný Mercedes-Benz s takýmto počtom najazdených kilometrov. A možno ani žiadne iné auto na svete. Klobúk dole.