BMW finišuje s vývojom novej generácie elektromobilov, ktoré označuje ako Neue Klasse. Zatiaľ nám predstavilo dva koncepty – sedan Vision Neue Klasse a SUV Vision Neue Klasse X. Je teda isté, že na trh dorazí novinka v dvoch podobách – ako alternatíva súčasného modelového radu BMW 3 a alternatíva k X3, pravdepodobne s označením iX3. Na rozdiel od súčasných elektromobilov BMW budú tieto revolučné autá postavené na čisto elektrickej platforme, ktorá použije pohon iDrive šiestej generácie. Zatiaľ o ňom veľa nevieme. Ale čo-to už BMW prezradilo.
Čítajte viac BMW už testuje revolučné elektromotory. Môžu byť aj v kolesáchIsté je, že nové batérie s cylindrickými článkami majú priniesť o 20 % vyššiu energetickú hustotu a vďaka 800 V technológii o 30 % rýchlejšie nabíjanie. Nabitie na ďalších 300 km jazdy by nemalo na výkonných nabíjačkách trvať dlhšie ako desať minút. Ďalším znižovaním odporov by celková efektivita mala vzrásť o 25 %. Takže BMW sľubuje celkové predĺženie dojazdu až o 30 %, čo je veľký pokrok. Pohon iDrive bude ťažiť aj z nového softvéru a riadiacich jednotiek, ktoré majú až desaťkrát vyšší výpočtový výkon. Teraz však BMW prekvapilo čímsi ešte revolučnejším.
Špionážne snímky zamaskovaného prototypu totiž naznačujú, že BMW koketuje okrem sedanu a SUV aj s vysokovýkonným kupé. A čo viac, s elektromotormi umiestnenými priamo v kolesách, ktoré kamufláž skryť nedokázala. To je technológia, ktorú vyvíja v spolupráci s nemeckým startupom DeepDrive. Tieto elektromotory sú extrémne kompaktné a výkonné, pretože používajú dvojicu rotorov. Nik však nepredpokladal, že by sa v takejto konfigurácii objavili v Neue Klasse. Je ale možné, že BMW ich testuje práve v prototype elektrického kupé, hoci sériová verzia použije konvenčnejšie riešenie.
Čítajte viac BMW M5: Najsilnejšie, ale nie najrýchlejšieMotory v kolesách majú totiž aj svoje nevýhody. Zvyšujú hmotnosť neodpružených hmôt, čo je zvlášť pri športovom aute veľkým hendikepom. Na druhej strane je zrejmé, že takéto motory budú plniť aj funkciu bŕzd. Klasické kotúče prototyp nemá. No nech to dopadne akokoľvek, kupé určite príde, hoci až po sedane a SUV. A vyzerať bude fantasticky. Ako ukazujú snímky, elektrická technológia umožnila vytvoriť veľmi nízku siluetu. V prednej časti prototypu vidíme dvojdielnu osvetlenú masku. Zadná časť má zasa delený svetelný pás, podobný konceptu Vision Neue Klasse.