Myslíte si, že ak dáte na nabíjačku mokrú deku, urýchlite nabíjanie auta? Vyzerá to absurdne, ale aspoň v prípade rýchlych nabíjačiek od Tesly to naozaj funguje. A okolo tohto „life hacku“ sa rozprúdila intenzívna diskusia. Dokonca tak intenzívna, že cez svoje oficiálne komunikačné kanály do nej vstúpila aj samotná Tesla. Tá v príspevku na sociálnej sieti majiteľov áut požiadala, aby mokré handry na urýchlenie nabíjania nepoužívali.
„Umiestnenie mokrej handry na rukoväti nabíjačky Supercharger nezvyšuje rýchlosť nabíjania a narúša sledovanie teploty, čím vzniká riziko prehriatia alebo poškodenia. Prosím, zdržte sa tohto postupu, aby naše systémy mohli pracovať správne a skutočné problémy s nabíjaním mohli byť našimi systémami rozpoznané,“ upozornil na sociálnej sieti X oficiálny profil Tesla Charging.

Dosiahol tým však pravý opak. O téme sa rozhorela ešte intenzívnejšia diskusia, pretože mnohí majitelia tesiel a taktiež niektorí novinári potvrdili, že „mokrá handra“ naozaj funguje. A nielen handra, ale aj príručné ventilátory, alebo dokonca plechovky s chladenými nápojmi. Overili to napríklad redaktori renomovaného portálu InsideEV, ktorí potvrdili, že v niektorých prípadoch toto „vonkajšie chladenie“ skutočne prispieva k zvýšeniu rýchlosti nabíjania.
Kyle Conner, zakladateľ webu InsideEV potvrdil, že v rozpore s tým, čo tvrdí Tesla, je trik s mokrou handrou spoľahlivým spôsobom, ako skrátiť dobu nabíjania. Sám to vraj robí už viac ako sedem rokov. A ako je to vlastne možné? Súvisí to s vonkajšími teplotnými senzormi na rukovätiach nabíjacích káblov Tesly. Tie totiž sledujú teplotu rukoväte a ak sa výrazne zvýši, nabíjací výkon klesne, aby si ľudia nepopálili ruky. Podľa Connera to nikdy príliš nefungovalo, ale tým, že ľudia omotali okolo nabíjacej rukoväte mokrý uterák, sa nielen vyhli popáleniu, ale tiež zaznamenali zvýšenie nabíjacieho výkonu.

Conner tiež doplnil, že trik predtým fungoval lepšie. „Mokrá handra na rukoväti stále zrýchľuje nabíjací proces, ale už je to niečím umelo obmedzené,“ dodal, s tým, že Tesla pravdepodobne vykonala nejaké softvérové zmeny, súvisiace so senzormi.
To, že sa počas dobíjania rukoväte nabíjačiek Supercharger výrazne prehrievajú, je známe už dlho. Tesla sa to medzičasom pokúsila vyriešiť kvapalinou chladenými káblami, no ukázalo sa to ako nie príliš efektívne. Samozrejme, pomáhať si mokrou handrou asi tiež nie je úplne namieste. Už len preto, že takéto „klamanie elektroniky“ môže vyústiť do poškodenia nabíjacích káblov a koniec-koncov aj celého nabíjacieho systému auta.