
Čínske MG ZS je síce pomerne fádny crossover, ale vďaka skvelej cene „sekol“ v Európe slušnú kariéru. Napokon, podarilo sa mu dosiahnuť až na post najpredávanejšieho čínskeho modelu na starom kontinente. Toto auto má však už najlepšie časy dávno za sebou. Veď ho predstavili v roku 2017 a do Európy sa dostalo až po facelifte. Takže na nástupcu je ten najvyšší čas. Ako bude vyzerať? Tak na to dávajú odpoveď snímky uniknuté z čínskeho patentového úradu. Zobrazujú jeho elektrickú verziu. Tá sa síce nemá volať ZS, ale dizajn bude zdieľať so spaľovacími verziami, ktoré ponesú pôvodné označenie.
Preto vieme, že MG ZS bude mať na dĺžku 4 476 mm a rázvor náprav 2 730 mm. To je posun o 162, respektíve 149 mm. So šírkou 1 849 mm a výškou 1 621 mm je novinka tiež širšia a nižšia ako dosiaľ. O to lepšie bude môcť ZS konkurovať zabehnutým európskym rivalom, akými sú Renault Captur, Škoda Kamiq, Seat Arona, Peugeot 2008, Opel Mokka alebo Hyundai Kona a Kia Stonic. Nové proporcie pomohli dizajnu, na ktorom cítiť posun, hoci na ZS ešte nestihol nechať stopu nový šéfdizajnér MG Jozef Kabaň. Zatiaľ navrhol len elektrický koncept Cyber GTS.

Ako vidieť, MG ZS má oblejšie tvary. Elektrická verzia s aerodynamicky riešenou prednou časťou sa navyše tak trochu inšpiruje roadsterom Cyberster. Verzie so spaľovacím motorom dostanú klasickú masku. Štíhle delené svetlá budú však spoločné, podobne ako zadný diódový pás známy napríklad MG4. Zadný stĺpik s tretím bočným okienkom evokuje Porsche Macan. Elektrická verzia využije platformu MPS z MG4 s ultratenkou batériou. Predpokladáme preto, že využije aj rovnakú techniku. Na výber by teda mohli byť dve verzie.

Verzia s menším akumulátorom s kapacitou 51 kWh a elektromotorom s výkonom 125 kW a verzia s väčším akumulátorom s kapacitou 64 kWh a elektromotorom výkonom 150 kW. Dojazd by sa mohol pohybovať od 300 do 400 km. Spaľovacie verzie by zas využili zákaldy nového hybridného hatchbacku MG3. Spája benzínový 1,5-litrový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle a elektromotor, ktorý čerpá energiu z batérie s kapacitou 1,83 kWh. Spaľovací agregát má výkon 75 kW (102 k) a krútiaci moment 128 Nm. Elektromotor pridáva 100 kW (136 k) a 250 Nm.

O úspechu však rozhodne najmä cena. A tá bude závisieť od toho, či sa MG vyhne európskym clám. Po antisubvenčom vyšetrovaní určila totiž Európska komisia pre MG clo vo výške až 37,6 %. Ako však vieme, koncern SAIC, kam MG patrí, už zvažuje výstavbu európskeho závodu. V hre je Česko, Slovensko, Maďarsko a Španielsko. Ak by sa teda ZS vyrábalo alebo aspoň montovalo v Európe, mohlo by poriadne podkúriť zavedeným súperom. Ak nie, stane sa tak len vo Veľkej Británii, ktorá sa clami nebráni. A už vôbec nie pred MG, ktoré považuje za vlastnú značku.