Vyzerá to tak, že s parkovacími kamerami sa deje čosi divné. Ford v máji zvolal takmer 110 000 vozidiel po tom, čo zistil, že zábery z parkovacích kamier sú rušené elektromagnetickým žiarením z mobilných telefónov. Koncern Volkswagen zvolal v júni viac ako 80 000 vozidiel kvôli tomu, že obraz z parkovacích kamier sa zobrazoval oneskorene, alebo vôbec.
V tom istom mesiaci spoločnosť Stellantis zvolala takmer 1,2 milióna vozidiel z dôvodu konfliktu medzi parkovacími kamerami a rádiovými signálmi zo systémov auta a Honda zvolala takmer 138 000 vozidiel, pretože obraz z parkovacích kamier sa v nich jednoducho prestal zobrazovať. Každá z vyššie uvedených automobiliek má pritom vlastného dodávateľa hardvéru, nejde o chybné kamery z výroby, ktoré sa dostali do rôznych modelov áut od rôznych výrobcov.
Čítajte viac Problémy VW pokračujú: hrozí koniec fabriky v Bruseli. Možno skončí aj Audi Q8 e-tronAni podľa odborníkov z Consumer Reports chyba nebude v kamerách od dodávateľov. Skôr to vyzerá tak, že problémom je integrácia kamery s jej softvérom do infotainmentu vozidiel. Predstavitelia automobiliek to pripúšťajú len veľmi neradi, pretože to znamená často pomerne komplikovanú opravu softvéru, našťastie však len pre ne, zákazníkovi sa nový nahrá behom pár minút.
Automobilový priemysel prechádza na vozidlá založené na softvéri z vozidiel, ktoré boli doteraz založené na hardvéri, povedal pre AutoNews Art Hyde, riaditeľ programu automobilového inžinierstva na University of Michigan. A preto je za súčasnými problémami parkovacích kamier skôr ich komplikovaná integrácia s ostatnými systémami vozidla.
V minulosti boli spätné kamery a ich obrazy ovládané jednoduchým prepínačom, doplnil bývalý hlavný inžinier Fordu. Ale dnes sú ich softvér a hardvér vzájomne prepojené oveľa komplikovanejšie. A to je zrejme dôvod, preto sa začínajú objavovať systémové problémy s externým hardvérom, ktorým sú aktuálne práve parkovacie kamery.
Ak by sa podobným ťažkostiam chceli automobilky v budúcnosti vyhnúť, museli by si všetku elektroniku vyrábať svojpomocne. A to je z ekonomického hľadiska nemožné a navyše to tiež nezaručuje bezproblémovosť. Stačí sa pozrieť len na ťažkosti, ktoré Volkswagenu spôsobil nový softvér infotainmentu, pre ktorý sa objavovala tri roky jedna opravná aktualizácia za druhou a aj tak sa ho nepodarilo úplne doladiť.