
Nový hatchback čínsko-britskej značky SAIC sme vám už predstavili. Napokon, premiéra prebehla v marci na autosalóne v Ženeve, ako jedna z mála. Jeho hybridný pohon je však natoľko zaujímavý, že stojí za pozornosť. Množstvo technológií totiž preberá z elektromobilov. Naznačuje to samotné označenie Hybrid+. Jeho základom je atmosférický 4-valec s objemom 1,5 litra. Ten pracuje v Atkinsonovom cykle a má tepelnú účinnosť až 41 %, čo je jedna z najlepších hodnôt v sériovej produkcii. Výkon 102 koní, teda 75 kW nie je až taký dôležitý. Nevypovedá totiž veľa o sile tohto auta. Prvé husle hrá trakčný elektromotor, ktorý má k dispozícii až 100 kW.

Ten využíva MG3 do rýchlosti približne 60 km/h. Pri brzdení vie zas rekuperovať brzdnú energiu, ktorú ukladá do batérie s kapacitou 1,83 kWh. To je takmer dvojnásobok, akú majú k dispozícii bežné hybridy, aspoň v triede kompaktných áut. Navyše pracuje batéria s napätím 350 V, typickým pre čisté elektromobily či plug-in hybridy. Obe pohonné jednotky sa vzájomne podporujú, takže maximálny systémový výkon pohonu je 195 koní (143 kW). Spaľovací motor príde však k slovu až po prekročení rýchlosti 60 km/h, ale auto priamo nepoháňa. Najprv slúži ako generátor s výkonom 45 kW, ktorý dobíja batériu. Trakčným motorom je teda v tejto fáze stále elektromotor.

Až nad rýchlosťou 80 km/h sa spaľovací motor spojí s kolesami pomocou automatickej prevodovky. Možno zarazí, že má len tri prevodové stupne. Ale nebojte sa, nejde o technologický pravek. MG3 viac nepotrebuje, pretože v nižšom spektre rýchlostí, kde má spaľovací motor najvyššiu spotrebu, obstaráva pohon elektromotor. Použité prevody preto zodpovedajú prevodovým stupňom štyri, päť a šesť, určeným pre vyššie rýchlosti. Samozrejme, to nevylučuje asistenciu elektromotora. Má to fungovať perfektne. MG tvrdí, že zrýchlením z 0 na 100 km/h za osem sekúnd je MG3 najlepšie zrýchľujúcim hybridom v segmente kompaktov.

Obdivuhodná je aj jeho pružnosť. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h prebehne za päť sekúnd. V oboch prípadoch je MG3 o približne dve sekundy rýchlejšie ako konkurenti. Podieľať sa na tom má práve prevodovka, ktorá na rozdiel od prevodoviek CVT, častých pri hybridoch, netrpí oneskorenou reakciou na zošliapnutie akceleračného pedála. Priemerná spotreba má byť pritom len 4,4 litra na 100 km. Vodič si môže vyberať jeden z troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Systém Hybrid+ od MG nám tak trochu pripomína niečo medzi riešením hybridných Renaultov E-Tech so sériovo-paralelnou sústavou a systémom e:HEV od Hondy, ktorá používa spaľovací motor hlavne ako generátor, no má len dva prevodové stupne pre vyššie rýchlosti.