MG3: Hybrid trochu inak. Stačia mu tri stupne?

Čínsky hybridný pohon nového hatchbacku, ktorý chce konkurovať aj Škode Fabia, má mnoho spoločného s elektromobilmi.

07.08.2024 12:00
debata
MG3 bude v Európe konkurovať aj Škode Fabia.... Foto: MG
2024-mg-3-revealed-2024-mg3-revealed-02 MG3 bude v Európe konkurovať aj Škode Fabia. Nie je žiadnym extra krásavcom, ale hybridným systémom dá súperom poriadne zabrať.

Nový hatchback čínsko-britskej značky SAIC sme vám už predstavili. Napokon, premiéra prebehla v marci na autosalóne v Ženeve, ako jedna z mála. Jeho hybridný pohon je však natoľko zaujímavý, že stojí za pozornosť. Množstvo technológií totiž preberá z elektromobilov. Naznačuje to samotné označenie Hybrid+. Jeho základom je atmosférický 4-valec s objemom 1,5 litra. Ten pracuje v Atkinsonovom cykle a má tepelnú účinnosť až 41 %, čo je jedna z najlepších hodnôt v sériovej produkcii. Výkon 102 koní, teda 75 kW nie je až taký dôležitý. Nevypovedá totiž veľa o sile tohto auta. Prvé husle hrá trakčný elektromotor, ktorý má k dispozícii až 100 kW.

MG 3 2 Čítajte viac MG 3: Hybridná čínska novinka zaútočí na Fabiu. Výkonu má na rozdávanie

Ten využíva MG3 do rýchlosti približne 60 km/h. Pri brzdení vie zas rekuperovať brzdnú energiu, ktorú ukladá do batérie s kapacitou 1,83 kWh. To je takmer dvojnásobok, akú majú k dispozícii bežné hybridy, aspoň v triede kompaktných áut. Navyše pracuje batéria s napätím 350 V, typickým pre čisté elektromobily či plug-in hybridy. Obe pohonné jednotky sa vzájomne podporujú, takže maximálny systémový výkon pohonu je 195 koní (143 kW). Spaľovací motor príde však k slovu až po prekročení rýchlosti 60 km/h, ale auto priamo nepoháňa. Najprv slúži ako generátor s výkonom 45 kW, ktorý dobíja batériu. Trakčným motorom je teda v tejto fáze stále elektromotor.

Hybridná sústava MG3 používa pri nízkych... Foto: MG
MG3 - Hybrid systém Hybrid+ 2024 Hybridná sústava MG3 používa pri nízkych rýchlostiach na pohon výlučne elektromotor. Štvorvalec 1,5L sa dáva do práce až nad rýchlosťou 60 km/h, ale k samotnému pohonu prispieva až nad rýchlosťou 80 km/h.

Až nad rýchlosťou 80 km/h sa spaľovací motor spojí s kolesami pomocou automatickej prevodovky. Možno zarazí, že má len tri prevodové stupne. Ale nebojte sa, nejde o technologický pravek. MG3 viac nepotrebuje, pretože v nižšom spektre rýchlostí, kde má spaľovací motor najvyššiu spotrebu, obstaráva pohon elektromotor. Použité prevody preto zodpovedajú prevodovým stupňom štyri, päť a šesť, určeným pre vyššie rýchlosti. Samozrejme, to nevylučuje asistenciu elektromotora. Má to fungovať perfektne. MG tvrdí, že zrýchlením z 0 na 100 km/h za osem sekúnd je MG3 najlepšie zrýchľujúcim hybridom v segmente kompaktov.

MG Cyber GTS Concept - 2024 Čítajte viac MG Cyber GTS: Na tomto superkupé už pracoval Jozef Kabaň. Dočkáme sa ho?

Obdivuhodná je aj jeho pružnosť. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h prebehne za päť sekúnd. V oboch prípadoch je MG3 o približne dve sekundy rýchlejšie ako konkurenti. Podieľať sa na tom má práve prevodovka, ktorá na rozdiel od prevodoviek CVT, častých pri hybridoch, netrpí oneskorenou reakciou na zošliapnutie akceleračného pedála. Priemerná spotreba má byť pritom len 4,4 litra na 100 km. Vodič si môže vyberať jeden z troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Systém Hybrid+ od MG nám tak trochu pripomína niečo medzi riešením hybridných Renaultov E-Tech so sériovo-paralelnou sústavou a systémom e:HEV od Hondy, ktorá používa spaľovací motor hlavne ako generátor, no má len dva prevodové stupne pre vyššie rýchlosti.

MG 3 1
MG 3
+6MG 3
MG 3 1
MG 3 1
+6MG 3 1

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #hybrid #MG #MG3
Články podľa značiek