Maserati je v ťažkej situácii. Šéf koncernu Stellantis Carlos Tavares sa totiž nedávno vyjadril, že značiek, ktoré neprodukujú zisk sa nemilosrdne zabaví. „Ak nezarobia peniaze, zatvoríme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nezarábajú,“ povedal. Pre televíziu Bloomberg zasa uviedol, že všetky značky skupiny sú dôležitým aktívom, ale neexistuje „absolútne žiadne tabu“, ak by sa ich výkonnosť zhoršila. Značky „sú tu na to, aby sa využili,“ povedal. „Ak nie sú schopné speňažiť hodnotu, ktorú predstavujú, potom prídu rozhodnutia.“ To je veľká zmena pôvodnej stratégie, podľa ktorej mali mať značky gigakoncernu dekádu na to, aby ukázali svoj potenciál.
Čítajte viac Stellantis chystá veľké upratovanie: ‘Stratových značiek sa zbavíme‘Zo štrnástich automobiliek, ktoré koncern obhospodaruje, sú ohrozené najviac DS, Chrysler a najmä talianske Masearti. O jeho autá nie je záujem. Globálny predaj Maserati klesol od januára do júna o viac ako 50 %, na 6 500 kusov z 15 300 v rovnakom období minulého roka, a značka vykázala prevádzkovú stratu vo výške 82 miliónov eur. To sa Tavaresovi iste nepáči. A ani finančnej riaditeľke Natalii Knightovej ktorá sa vyjadrila, že môže nastať „určitý bod v budúcnosti“, keď sa skupina pozrie na to, „aký by bol najlepší domov“ pre túto luxusnú značku. Otázkou však je, prečo Maserati v tejto situácii prestalo vyrábať množstvo modelov.
Koncom minulého roka ukončilo produkciu sedanu strednej triedy Ghibli a veľkého sedanu Quattroporte, no a koncom marca zastavilo linky s veľkým SUV Levante. To zároveň znamená, že z ponuky vypadli všetky modely s 8-valcovými motormi, vyvíjanými s Ferrari a do veľkej miery zvyšovali kredit talianskej značky. Ponuku tvoria už len tri autá. Menšie SUV Grecale, ktorého odbyt však v Európe padol o hrozivých 42 %, kupé GranTurismo a z neho odvodený kabriolet GranCabrio. Šialené MC20 nemôžeme považovať celkom za sériové. Tieto modely síce používajú revolučný benzínový motor 3,0 V6 Nettuno s dvojicou spaľovacích komôr pre každý valec, ale imidž 8-valca nenahradia.
Čítajte viac Maserati GranCabrio Folgore: Elektrická nirvána bez strechy dá stovku za 2,7 sMaserati sa spolieha, že skôr než spaľovacie verzie týchto áut, zaujmú zákazníkov ich čisto elektrické deriváty s prívlastkom Folgore. Je pravdou, že majú úžasný výkon 560 kW a v režime boost dokonca 610, takže na stovku zrýchľujú hlboko pod tri sekundy, no do plachiet im nefúka súčasné „ochladenie“ na trhu elektromobilov. Maserati však stále trvá na tom, že jeho budúcnosť bude elektrická. Zatiaľ teda robí všetko pre to, aby ho Stellantis hodil cez palubu. A ešte sa tým chváli. Rozlúčkovému 8-valcovému Quattroporte vystrojilo oslavu v podobe finálneho modelu Gran Finale, ktoré dostalo modrý lak Blue Nobile, karbónové dekory či drevené intarzie v interiéri.