BMW vyvíja revolučný spaľovací motor. Trochu pripomína starý diesel

BMW nielenže neodpísalo spaľovacie motory, ale vyvíja ich ďalšiu generáciu. A tá by mohla byť vybavená technológiou predkomôrky. Hoci má BMW riešenie patentované, stretli sme sa s ním vo viacerých Maserati.

09.08.2024 12:00
BMW 3 2016 - facelift Foto:
BMW počíta so spaľovacími motormi ešte na dlhé roky.
debata (1)

BMW na rozdiel od Audi, Volva, Cadillacu alebo Jaguaru nikdy neoznámilo termín, kedy sa zmení na čistú elektromobilku. Je pragmatickejšie ako jeho súperi. Je to logické, Európa, kde majú skončiť „spaľováky“ v roku 2035, nie je celý svet a nie všade môžu elektrické autá nahradiť autá so spaľovacími motormi. Preto BMW vyvíja celkom novú generáciu benzínových motorov. S nimi súvisí aj patent, ktorý si dala automobilka z Mníchova zaregistrovať a o ktorom informuje nemecký Auto Motor und Sport.

Maserati MC20 - 2020 Čítajte viac Maserati: Motor Nettuno nedáme nikomu!

Ide o princíp spaľovania nie príliš odlišný od starších naftových motorov, kde sa zmes nafty a vzduchu vznietila v takzvanej predkomôrke. Kultivovalo to chod dieselových agregátov ešte pred príchodom priameho vstrekovania nafty pod vysokým tlakom. BMW však počíta s predkomôrkou pri benzínovom motore. Aby sme však boli objektívni, nejde o nič nové. Predkomôrku používa v sériovej produkcii Maserati v 3-litrovom 6-valci Nettuno pre modely MC20, Grecale Trofeo či v novom GranTurisme a GranCabriu. Zmeny budú preto pravdepodobne v detailoch.

Spaľovací priestor v novom benzínovom motore má... Foto: BMW
BMW - benzínový motor s predkomôrkou - patent 2024 Spaľovací priestor v novom benzínovom motore má byť rozdelený na predkomôrku a hlavnú spaľovaciu komoru. K zážihu dôjde najprv v predkomôrke.

Spaľovací priestor bude rozdelený na dve komory. Zapaľovanie prebehne v predkomôrke pomocou zapaľovacej sviečky so zapaľovacou elektródou a samostatnou uzemňovacou elektródou. Toto riešenie má byť výhodné vzhľadom na lepší odvod tepla, ktorý bráni takzvanému samovznieteniu. Následne preniknú špičky plameňa z predkomôrky do hlavnej spaľovacej komory a zabezpečia zapálenie hlavnej dávky zmesi. BMW sľubuje, že predkomorové zapaľovanie zvýši tepelnú účinnosť, čím zníži spotrebu paliva, zvýši výkon a dokonca aj životnosť motora. Použiť je ho možné od malých 3-valcov až po 8-valce.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #BMW #Masearti
Články podľa značiek