BMW na rozdiel od Audi, Volva, Cadillacu alebo Jaguaru nikdy neoznámilo termín, kedy sa zmení na čistú elektromobilku. Je pragmatickejšie ako jeho súperi. Je to logické, Európa, kde majú skončiť „spaľováky“ v roku 2035, nie je celý svet a nie všade môžu elektrické autá nahradiť autá so spaľovacími motormi. Preto BMW vyvíja celkom novú generáciu benzínových motorov. S nimi súvisí aj patent, ktorý si dala automobilka z Mníchova zaregistrovať a o ktorom informuje nemecký Auto Motor und Sport.
Čítajte viac Maserati: Motor Nettuno nedáme nikomu!Ide o princíp spaľovania nie príliš odlišný od starších naftových motorov, kde sa zmes nafty a vzduchu vznietila v takzvanej predkomôrke. Kultivovalo to chod dieselových agregátov ešte pred príchodom priameho vstrekovania nafty pod vysokým tlakom. BMW však počíta s predkomôrkou pri benzínovom motore. Aby sme však boli objektívni, nejde o nič nové. Predkomôrku používa v sériovej produkcii Maserati v 3-litrovom 6-valci Nettuno pre modely MC20, Grecale Trofeo či v novom GranTurisme a GranCabriu. Zmeny budú preto pravdepodobne v detailoch.
Spaľovací priestor bude rozdelený na dve komory. Zapaľovanie prebehne v predkomôrke pomocou zapaľovacej sviečky so zapaľovacou elektródou a samostatnou uzemňovacou elektródou. Toto riešenie má byť výhodné vzhľadom na lepší odvod tepla, ktorý bráni takzvanému samovznieteniu. Následne preniknú špičky plameňa z predkomôrky do hlavnej spaľovacej komory a zabezpečia zapálenie hlavnej dávky zmesi. BMW sľubuje, že predkomorové zapaľovanie zvýši tepelnú účinnosť, čím zníži spotrebu paliva, zvýši výkon a dokonca aj životnosť motora. Použiť je ho možné od malých 3-valcov až po 8-valce.