Čína je opäť najväčším exportérom áut. A je len na začiatku

Čína si naďalej posilňuje vedúcu pozíciu vo vývoze áut. Po tom, čo v roku 2023 predbehla Japonsko, si tento post obhájila aj v prvom polroku 2024.

12.08.2024 12:00
BYD-Explorer Foto:
Dovoz lacných čínskych áut už začína znervózňovať nielen Európu ale aj USA.
debata

Podľa najnovších údajov priemyselných skupín z Číny a Japonska sa export čínskych vozidiel v prvých šiestich mesiacoch roku 2024 výrazne zvýšil. Japonsko zaznamenalo mierny pokles exportu o 0,3 percenta na menej ako 2,02 milióna vozidiel. Z toho bolo 1,83 milióna osobných a približne 187 000 úžitkových.

Naopak, čínske automobilky zaznamenali obrovský nárast. S vývozom viac ako 2,79 milióna áut si medziročne polepšili o 31 %. Z tohto počtu tvorilo 2,34 milióna osobných a približne 454 000 bolo úžitkových vozidiel.

MG - výroba Čítajte viac Čínske elektromobily mali silný jún. Obsadili 11 % európskeho trhu

V prvom polroku sa export čínskych áut so spaľovacími motormi zvýšil o 36 percent, pričom dosiahol takmer 2,19 milióna kusov. Elektrifikované vozidlá zaznamenali nárast o 13 percent, s exportom približne 605 000 kusov.

BYD - výroba v Číne Čítajte viac Čínsky BYD chce obísť americké clá. Fabriku postaví rovno v Mexiku

Medzi najväčších čínskych exportérov patria koncerny Chery, SAIC, Changan, Geely a BYD Co. Vývoz vozidiel od Chery dosiahol približne 532 000 kusov, SAIC exportoval približne 439 000 vozidiel, Changan asi 285 000, Geely 242 000 a BYD 207 000 áut.

Čínske značky navyše v júni 2024 získali 11 percent európskeho trhu s elektrickými autami. Či bude druhý polrok rovnako úspešný, je otázne. Od júla totiž platia nové clá na dovoz čínskych áut do Európy. Ešte skôr zaviedli clá USA.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Japonsko #Čína #vývoz áut
Články podľa značiek