Juhokórejskí vládni predstavitelia (zástupcovia ministerstva životného prostredia, ministerstva dopravy a hasičského zboru) oficiálne diskutujú o bezpečnosti elektromobilov a o tom, či budú vyžadovať, aby výrobcovia elektrických áut zverejňovali značky batérií, ktoré v nich používajú. Dôvodom je veľký požiar v podzemnej garáži bytovky, ktorý ju výrazne poškodil a obyvateľov museli evakuovať.
Podľa doteraz dostupných informácií bolo príčinou požiaru, ktorý vznikol 1. augusta, samovznietenie elektromobilu Mercedes-Benz EQE, zaparkovaného pod obytnou budovou. Hasenie požiaru trvalo približne 8 hodín a spolu s elektrickým Mercedesom pri ňom bolo poškodených ďalších vyše 140 áut (z nich vyše 40 kompletne zhorelo) a niektorí obyvatelia sa po jeho uhasení museli dočasne presťahovať do náhradného bývania. Škody mohli byť podstatne nižšie, no v čase požiaru v garáži nefungoval ani nainštalovaný hasiaci systém.
Zaujímavé je, že predstavitelia kórejskej divízie Mercedesu-Benz krátko po požiari vydali iba stručné vyhlásenie, že situácia ich mrzí a udalosťou sa budú zaoberať, no následne týždeň vôbec nereagovali na novinárke otázky. Napokon sa pred pád dňami stretli s obyvateľmi postihnutej bytovky a ponúkli im v prepočte približne tri milióny eur odškodné.
Video zachytáva vznik požiaru aj s explóziu:
V priebehu dnešného dňa by sa mali uskutočniť aj rokovania s výrobcami elektrických áut vrátane spoločností Hyundai, Mercedes-Benz a Volkswagen Group, aby prediskutovali všetky opatrenia, ktoré by sa mali prijať, vrátane oficiálne dostupných informácií o pôvode batérií v elektromobiloch.
Verejnosť je v Južnej Kórei požiarmi elektromobilov mimoriadne znepokojená – a to nielen fotografiami desiatok totálne zničených áut spod uvedenej bytovky, ale aj preto, že tento mesiac ide už o druhý požiar elektromobilu v krajine. Začiatkom tohto mesiaca začal na parkovisku horieť elektrický crossover Kia EV6 s batériami juhokórejského výrobcu batérií SK On, informovali o tom juhokórejskí požiarnici.
Mimochodom – špekulovalo sa, že v EQE vybuchla batéria spoločnosti CATL, popredného svetového výrobcu batérií pre elektromobily, no napokon sa na prekvapenie ukázalo, že v Mercedese-Benz EQE bola nainštalovaná batéria relatívne menšieho čínskeho výrobcu Farasis Energy, ktorému v celosvetovom meradle platí desiata priečka.