Ešte v roku 2022 sme písali, že Volkswagen za vyše 2 miliardy postaví pre model Trinity experimentálnu továreň vo Wolfsburgu. Už to však neplatí. Nemecký koncern totiž zápasí s poklesom záujmu o jeho elektromobily a preto hľadá alternatívne a najmä lacnejšie riešenia. Preto sa rozhodol vyrábať elektrické vozidlá (EV) Trinity vo svojej továrni v Zwickau.
Elektromobil Trinity využije novú revolučnú platformu SSP (Scalable Systems Platform), na ktorú postupne prejdú všetky značky koncernu a ktorá nahradí prakticky všetky teraz používané platformy. Dojazd by mal byť na úrovni 700 kilometrov a mal by byť uvedený na trh v roku 2026. Cenovo vraj bude nastavený tak, aby mal potenciál stať sa masovým autom.
Ide o kľúčový elektrický projekt Volkswagenu, ktorý však takmer od jeho oznámenia sprevádzajú rôzne problémy. Riaditeľ automobilovej skupiny Oliver Blume krátko po nástupe do úradu odsunul projekt o dva roky, aby zmiernil tlak na softvérovú dcérsku spoločnosť Cariad, ktorá zápasila s problémami. Takže mal byť uvedený až v roku 2028.
A už neplatí ani to. Najnovšie sa začiatok jeho výroby posúva do budúcej dekády – s najväčšou pravdepodobnosťou sa nezačne vyrábať skôr, než v roku 2032. To znamená minimálne 7-ročný sklz oproti pôvodným plánom. Dôvodom je pokles záujmu o elektroautá a veľmi dlhá predpokladaná návratnosť investícií do tohto megaprojektu.
Čítajte viac A je to tu! Šéf VW priznal, že značka je na tom zle. Ide sa ‘upratovať‘Preto sa napokon stane prvým vozidlom vyrobeným na platforme SSP stane v roku 2028 alebo 2029 elektrický Golf. Volkswagen plánuje v roku 2026 uviesť na trh aj vylepšenú verziu modelu ID.4, ale na existujúcej platforme MEB po dokončení jej modernizácie. Koncern predpokladá, že investície do modelov oboch modelov budú mať v porovnaní s modelom Trinity skoršiu návratnosť.