Šéf BMW Oliver Zipse povedal, že plán Európskej únie úplne zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi v roku 2035 je „nesprávny prístup“ a vyzval ju na urýchlenie zavádzania e-palív.
Podľa súčasného legislatívneho rámca EÚ v roku 2035 zakáže predaj nových áut s nenulovými emisiami. Okrem batériových elektrických modelov a modelov s vodíkovými palivovými článkami budú môcť zostať v predaji aj spaľovacie motory, pokiaľ budú poháňané výlučne uhlíkovo neutrálnymi palivami, ako sú napríklad e-palivá. Tých je však málo.
Obmedzená dostupnosť e-palív je výsledkom spôsobu ich výroby a významnou brzdou pri snahe o ich širšie využitie. Ich výroba si vyžaduje obrovské množstvo energie, pretože je nutný „zelený“ vodík vyrobený elektrolýzou vody pomocou obnoviteľnej elektriny.

Zipse povedal, že Európska komisia musí urýchliť dostupnosť e-palív, aby ich používanie bolo praktické aj ekonomické do roku 2035 – inak by legislatíva „bola zámerným zákazom spaľovacích motorov cez zadné dvierka“. Dodal, že „[kategorický] zákaz spaľovacích motorov v roku 2035 nie je správnym prístup“.
Tento typ palív sa považuje do budúcna za efektívny pre vozidlá, ktoré v podobe elektromobilov nedávajú ekonomický zmysel – napríklad pre ťažké nákladné vozidlá a kamióny alebo pre vysokovýkonné závodné autá.
Relatívne nedávno napríklad Porsche masívne investovalo do firmy na výrobu e-palív Highly Innovative Fuels (HIF), ktorá začala prevádzkovať závod Haru Oni v Čile v decembri 2022. V súčasnosti vyrába e-metanol pre pretekársku sériu Mobil 1 Supercup od Porsche. Dokonca aj Formula 1 v roku 2026 prejde na uhlíkovo neutrálne palivá, čo umožní nový súbor technických predpisov.