O Aston Martine Valhalla sme prvýkrát počuli v roku 2019, keď sa predstavil jeho vtedy ešte 6-valcový koncept. Odvtedy ale korytom Temže pretieklo veľa vody a Valhalla stále nedorazila k zákazníkom. A čo je pre novinku z Gaydonu ešte horšie, na svete sú noví konkurenti. Spomeňme napríklad Lamborghini Revuelto či Mercedes-AMG One, ktoré výkonom tiež rozhodne nešetria. Príchod na trh, ktorý by sa mal odohrať tento rok, chce preto automobilka okoreniť rekordom na kultovom nemeckom okruhu Nürburgring. Technici na tom horúčkovito pracujú. Ako ukazujú snímky, predprodukčný prototyp krúži v „zelenom pekle“ aj s kamuflážou, ktorá zakrýva finálny dizajn.
Čítajte viac Aston Martin Valhalla poháňa hybridná sústava z dielne AMG. Má 950 koní!Ako vidieť, ten sa za päť rokov výrazne zmenil. Predná časť má nasávací otvor, ktorý viac akcentuje typickú prednú masku Aston Martinu. Väčšie sú aj reflektory. O potrebný prítlak sa stará obrie výsuvné zadné krídlo. Pripomeňme, že sériový model bude na rozdiel od konceptu poháňať dvakrát preplňovaný štvorlitrový vidlicový osemvalec z dielne AMG s výkonom 552 kW. Spaľovací motor doplní dvojica elektromotorov na každej z náprav so spoločným výkonom 157 kW. Celkovo má tak plug-in hybridný systém ponúknuť 699 kW a krútiaci moment 1 000 Nm. Výkon na kolesá bude prenáša automatická osemstupňová dvojspojková prevodovka.
Na stovku má Valhalla šprintovať za fascinujúcich 2,5 sekundy. Veď táto beštia váži len 1 550 kg. Automobilka informovala, že na najťažšom okruhu sveta sa jej už podarilo dosiahnuť čas 6 minút a 30 sekúnd. Ak bude tento čas potvrdený oficiálne, z Valhally by malo byť najrýchlejšie sériové auto planéty. V súčasnosti je držiteľom rekordu spomínaný Mercedes-AMG One. „Keď sme vytvorili koncept Valhalla, chceli sme zdôrazniť dizajnové dedičstvo Valkyrie, ale prevedenie sa značne vyvinulo. Valhalla je teraz zrelšia, dospelejšia a disponuje nádhernými proporciami, ktorými je Aston Martin známy,“ povedal šéf automobilky Marek Reichman.