Toyota stojí nohami na zemi. Automobilka, ktorá svojimi hybridnými motormi zmenila automobilový svet a dopravu urobila čistejšou, nie je stále presvedčená o čisto elektrickej budúcnosti. Jej šéf Akio Toyda tvrdí, že elektromobily majú šancu obsadiť maximálne 30 % trhu. Toyota je dokonca ochotná platiť v Európe pokuty za emisie, než aby investovala do elektromobilov, o ktoré nejavia zákazníci taký záujem, ako sa pôvodne predpokladalo. Pre zvyšných 70 % preto vyvíja novú generáciu spaľovacích motorov. Čo-to o nich prezradila už na jar počas tlačovej konferencie Engine Reborn, na ktorej sa zúčastnili aj zástupcovia Mazdy a Subaru.
Čítajte viac Posledný diesel V8 v ‘osobáku‘ je minulosťou. Nahradil ho 4-valecPôjde o tri 4-valcové agregáty s objemom 1,5 a 2,0 litra s atmosférickým plnením aj verzie s turbodúchadlom. Pripravené majú byť na elektrifikáciu aj na spaľovanie alternatívnych palív – od etanolu cez syntetické palivá až po vodík. Dokonca sa šepká o čpavku. A majú byť tiež kompaktnejšie, čo umožní zlepšiť aerodynamiku vozidiel, pretože predné kapoty budú môcť byť nižšie. Tak napríklad motor s objemom 1,5 litra bude o 10 % menší než súčasný 3-valec 1,5 Dynamic Force. Teraz sa dozvedáme viac o motore s objemom dvoch litrov, ktorý má byť podľa vyjadrení zástupcov Toyoty pre Best Car výkonnejší než súčasný 2,4-litrový preplňovaný motor.
Čítajte viac Toyota: Naše nové ‘spaľováky‘ zmenia pravidlá hryUž v základe by mala nová jednotka produkovať 300 koní (220 kW) a krútiaci moment 400 Nm. Silnejšie verzie majú mať 400 koní (294 kW) a 500 Nm. Stále však nie sme na konci, pretože vrcholová verzia počíta so 600 koňmi (441 kW). A kde by sa mali nové motory objaviť? S najväčšou pravdepodobnosťou ich uvidíme v dvoch reinkarnovaných legendách – bude to kupé Celica s motorom vpredu a roadster MR2 s motorom v strede. Pre obe autá, hoci s odlišnou konfiguráciou, by mal byť dostupný aj pohon oboch náprav GR-Four na mechanickej báze. Ani v jednom prípade nepočíta Toyota s elektrifikáciou. Aj preto je pravdepodobné, že sa s Celicou a MR2 v Európe nakoniec nestretneme.
Čítajte viac Lexus LS400 má 35 rokov. Otriasol základmi Mercedesu aj BMW