BMW Motorrad má záľubu v konceptoch. Spomeňme úžasné kreácie ako roadster BMW Path 22, cruiser R18 či fascinujúci „bager“ 101. A čo je podstatné, zo všetkých sa nakoniec vykšuli sériové motocykle od ikonického nineT až po cestové stroje K 1600 alebo R18 Roctane. Inak to asi nebude ani s najnovším konceptom R20. Je víziou skutočne puristického roadsteru a najmä avízom brutálneho dvojvalca s protibežnými piestmi. Jeho zdvihový objem naznačuje názov R20. Áno, ak sa dostane do sériovej produkcie, bude to najväčší „boxer“ v histórii BMW Motorrad. Nie náhodou mu hovoria Big Boxer.
Vznikol úpravou vzduchom chladeného motora z BMW R18. Aby ale lepšie ladil klasickej téme, dizajnéri navrhli nové leštené hliníkové kryty hláv valcov aj nový olejový chladič, aby bolo možné čiastočne skryť olejové potrubia. Nechýba unikátny výfukový systém s minimalistickým dizajnom. Koncovky majú tvar lievikov. Okolo tohto boxeru je vlastne postavená celá motorka. Asi najvýraznejším prvkom je skulpturálna hliníková nádrž nalakovaná provokatívnou ružovou farbou inšpirovanou sedemdesiatymi rokmi. Krátke sedadlo čalúnené Alcantarou sa akoby vznášalo vo vzduchu, aby odhalilo pre BMW netypické obojstranné zavesenie zadného kolesa.
Odkrytý je aj hnací hriadeľ, podstatne kratší ako pri R18, veď rázvor tohto stroja je len 1 550 mm. Odhalená hlava riadenia má uhol 62,5 stupňa. Klasický štýl však R20 kombinuje s modernými prvkami.O odpruženie sa vpredu aj vzadu starajú nastaviteľné tlmiče Ohlins Blackline. O spomalenie sa starajú radiálne uložené brzdové strmene so šiestimi piestikmi vpredu a štyrmi vzadu. Predný LED reflektor vo forme 3D tlačeného hliníkového krúžku má integrované denné svetlo. Rýdzo súčasné je aj obutie. Čierne 17-palcové kolesá používajú pneumatiky s profilom 120/70 vpredu a 200/55 vzadu. Bohužiaľ, bližšie technické parametre, ako napríklad výkon motora, BMW neprezradilo. Isto sa ich dozvieme, keď sa predstaví nové BMW R20.