DS je jednou z automobiliek Stellantisu, ktorá leží v žalúdku šéfovi koncernu Carlosovi Tavaresovi. Ten sa totiž nedávno vyjadril, že značiek, ktoré nevedia speňažiť svoju hodnotu, sa nekompromisne zbaví. Prémiová odnož pôvodného PSA mala byť účinnou zbraňou proti nemeckým prémiovým konkurentom z dielne Audi, BMW alebo Mercedesu-Benz. Nielenže sa to nikdy nenaplnilo, ale DS v poslednej dekáde predáva čoraz menej áut. Kým roku 2014 predalo v Číne 26-tisíc a v Európe 85-tisíc áut, roku 2022 to bolo len necelých 1 400, respektíve 49 500 vozidiel.
Čítajte viac Stellantis chystá veľké upratovanie: ‘Stratových značiek sa zbavíme‘Napriek tomu sa snaží o príchod nových modelov. Tým, čo sa predstaví ešte tento rok, má byť nové SUV-kupé, ktoré sa postaví nad súčasné modely DS7 a DS9. Pôjde teda o vlajkovú loď. Jej základom bude platforma STLA Medium z Peugeotu 3008. Na rozdiel od neho sa však novinka vyprofiluje ako čistý elektromobil. Pravdepodobne s najväčším možným paketom batérií s kapacitou 98 kWh a s dvojicou elektromotorov s výkonom 240 kW. Potom by sa mohol dojazd pohybovať na úrovni 600 kilometrov. Podpora nabíjania výkonom 170 kW zaručí, že na nabíjacích staniciach nestrávite viac ako 30 minút.
O dizajne si môžeme urobiť predstavu na základe fotografií maskovaných predprodukčných prototypov. Práve tie prezrádzajú siluetu SUV-kupé. Podľa britského Auto Expressu by mala byť nová vlajková loď štylisticky inšpirovaná konceptom DS Aero Sport Lounge z roku 2020. Napokon aj ten bol čistým elektromobilom. Pravdepodobne však príde o väčšinu jeho futuristických prvkov, ako sú bezrámové okná a komplikované zadné reflektory. Klasickejšie sú aj výrezy blatníkov. Opona by mala z nového SUV-kupé spadnúť na jeseň. Okrem toho DS zvažuje luxusný aerodynamický sedan, ktorý by bol novodobou interpretáciou legendárneho Citroënu DS.
Čítajte viac Test: DS 7 E-Tense 4x4 – so spotrebou vie čarovať, ale má to háčik