Kauza nebezpečných airbagov Takata, ktoré môžu samovoľne explodovať a vymrštiť do tváre vodiča kovové čiastočky, je tu s nami od roku 2013. Zasiahla vyše 100 miliónov áut prakticky všetkých značiek a na všetkých kontinentoch. Náprava si vyžiadala najväčšiu zvolávaciu akciu všetkých čias a stála život nielen niekoľkých vodičov, ale aj samotnú spoločnosť Takata, ktorá po afére zbankrotovala. Táto kauza je však nekonečná. Dokazuje to aj najnovšie oznámenie Fordu, ktorý informoval desaťtisíce vodičov, ktorí si airbag napriek zvolávaniu nedali vymeniť, že im neodporúča používať jeho autá.
Čítajte viac Kauza smrtiacich airbagov Takata nemá konca. Pribudli ďalšie dva milióny áutKauza Takata zasiahla 765 000 vozidiel koncernu Ford aj jeho prémiovej značky Lincoln. Automobilka uskutočnila len v USA vyše 121 miliónov pokusov o oslovenie dotknutých zákazníkov vrátane listov, e-mailov, telefonátov, textových správ a vyše milióna návštev priamo u zákazníkov. Výsledkom bolo, že 95 % zákazníkov v USA úspešne dokončilo výmenu airbagov. Stále je však veľa tých, čo tak nespravili. Ford ich varuje, že s rastúcim vekom ich áut sa riziko explózie len a len zvyšuje. Veď niektoré z nich boli vyrobené už roku 2004, teda pred dvoma dekádami. Automobilka informuje, že má dostatok náhradných airbagov na výmenu a je pripravená autá do servisu odtiahnuť.
Ktorých áut sa výmena airbagov týka
Model | Roky výroby |
---|---|
Ford Ranger | 2004–2006 |
Ford Mustang | 2005–2014 |
Ford GT | 2005–2006 |
Ford Fusion | 2006–2012 |
Mercury Milan | 2006–2012 |
Lincoln MKZ / Zephyr | 2006–2012 |
Ford Edge | 2006–2012 |
Lincoln MKX | 2007–2010 |
Ford Ranger | 2007–2011 |
Ford Ranger | 2004–2006 |
Ford Mustang | 2005–2014 |
Ford GT | 2005–2006 |
Ford Fusion | 2006–2012 |
Mercury Milan | 2006–2012 |
Lincoln MKZ / Zephyr | 2006–2012 |
Ford Edge | 2006–2012 |