Škoda sa snaží vykompenzovať stratu ruského trhu a tiež obrovský prepad predajov v Číne zvýšením trhového podielu v miliardovej Indii. Priamo v tejto krajine vyvinula a vyrába dva nové modely. Sedan Slavia a SUV Kushaq, ktoré stoja na platforme MQB AO IN, čo je cenovo optimalizovaná architektúra MQB, používaná pre európske modely. Posledné údaje o indických registráciách však naznačujú, že toto duo na indickú ofenzívu nestačí.
Čítajte viac Škoda Superb Sleeper Edition: Toto je najrýchlejší Superb v históriiV prvom polroku česká automobilka predala na tomto trhu len 16 000 áut, v porovnaní s 23 000 v prvom polroku vlaňajšieho roka. A aj ten bol menej úspešný ako rok 2022. Škoda si preto veľa sľubuje od tretej indickej novinky. Pôjde o kompaktné SUV, ktoré sa postaví pod súčasný Kushaq.
Má s ním vskutku obrovské ambície, pretože vďaka dĺžke pod štyri metre sa zaradí do daňovo zvýhodnenej kategórie áut. Práve táto trieda je najväčším segmentom indického trhu. Doteraz však nemalo očakávané kompaktné SUV meno. Dnes ho poznáme, pretože Škoda zverejnila video, kde oznámila, ktorý názov vyhral v súťaži, kde automobilka nechala hlasovať priamo svojich zákazníkov.
Vyberať mohli z názvov Kwiq, Kymaq, Kylaq, Kariq a Kyroq. Všetky spĺňajú pravidlá škodováckej nomenklatúry, kde sa musia názvy pre SUV začínať písmenom K a končiť sa písmenom q. Víťazným názvom je nakoniec Kylaq, odvodený zo sanskrtského slova označujúceho kryštál. Ten je pre Škodu typický od čias, keď na čelo dizajnového oddelenia nastúpil Jozef Kabaň. Len si spomeňte na kryštalické prvky v reflektoroch. A vyhýbať sa im nebude ani Kylaq.
Čítajte viac Škoda Elroq: Menšie elektrické SUV predvádza svoje svetláNovinka to však nebude mať ľahké. Konkurovať bude takým zavedeným hráčom ako Maruti Suzuki Breeza či Hyundai Venue. Ponúkne pritom len jediný benzínový motor – 3-valec 1,0 TSI, ktorý bude možné kombinovať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. S pohonom 4×4 Kylaq vôbec neráta, tak ako ani s hybridným či naftovým pohonom. Na trh má dôležitá indická novinka doraziť v priebehu roka 2026, no premiéru absolvuje už na ten budúci. Výrobu zabezpečí indický podnik v Pune, kde sídli aj vývojové oddelenie Škody.