Koncom roka predstavilo Porsche tretiu generáciu Panamery. Pravdupovediac však ide skôr o výrazný facelift a rozsiahlu modernizáciu. Platforma ostala pôvodná. Jednou z technologických vychytáviek je aktívny podvozok Active Ride, na ktorý teraz Porsche upozorňuje. A dokáže vskutku neuveriteľné veci. Karosériu totiž drží v takmer vodorovnej polohe pri prudkej akcelerácii, pri prudkom brzdení aj pri rýchlom prejazde zákrut. A nielen to, dokonca sa môže karoséria do zákrut nakláňať a pri brzdení správať ako helikoptéra, ktorá sa počas spomalení nakloní mierne dozadu.
Vývoj trval neskutočných šesť rokov a práve Panamera je prvým modelom Porsche, ktorý môže ťažiť z benefitov novej technológie. Neskôr sa má rozšíriť aj do ďalších modelov. Ako to funguje? Každý tlmič je vybavený výkonným hydraulickým čerpadlom, ktoré reguluje prietok oleja. Vďaka tomu môže tlmič aktívne ovládať kompresiu aj odskok kolesa pri prejazde nerovností a udržiavať karosériu v potrebnej polohe. Každý tlmič reaguje nezávisle na základe povelov riadiacej jednotky, ktorá spracúva dáta zo senzorov na kolesách, karosérii aj na samotných tlmičoch. Kontrolná frekvencia systému je až 13 Hz, teda 13 procesov za sekundu.
Systém má vplyv nielen na komfort, ale aj jazdné vlastnosti. Umožňuje rýchlejší a stabilnejší prejazd zákrutami, zlepšuje trakciu a skracuje brzdnú dráhu. Porsche tvrdí, že takýto podvozok by sa teoreticky zaobišiel aj bez pružín. Aj preto si vystačí s jednokomorovým pneumatickým odpružením namiesto dvojkomorového. Hydraulické čerpadlá sú však také náročné na elektrickú energiu, že podvozok Active Ride dodáva Porsche výlučne pre plug-in hybridné verzie. Za túto vychytávku si ale priplatíte 8 400 eur. Pripomeňme, že plug-in hybridná Panamera Turbo E-Hybrid má výkon 500 kW a na stovku to zvládne za 3,2 s.