Odkedy sa elektrické autá stávajú bežnou súčasťou premávky takmer na celom svete pribúda aj požiarov, ktoré spôsobia. Najväčší rozruch pochopiteľne vyvolajú tie, ktoré spôsobia miliónové škody, alebo pri nich dochádza k ohrozeniu života a zdravia ľudí. Problémom horiacich elektromobilov nie je ich frekvencia, teda žeby horeli častejšie ako autá spaľujúce fosílne palivá, ale skutočnosť, že požiar je bežným spôsobom neuhasiteľný a do ovzdušia sa uvoľňuje množstvo toxických látok.
Čítajte aj Požiar elektrického kamióna odstavil diaľnicu na 16 hodín. Do pozoru dal aj politikovEšte väčšie komplikácie nastávajú, keď sa vznieti elektromobil v uzavretom priestore, čo je najčastejšie v podzemnej garáži. Tomu museli pred časom čeliť aj hasiči z mesta Inčchon v Južnej Kórei. Príčinu požiaru vidno na zábere bezpečnostnej kamery. Mercedes-Benz EQE začal horieť z ničoho nič. Auto naposledy jazdilo dva dni pred požiarom, v momente vznietenia sa nenabíjalo a ani ho nič fyzicky nepoškodilo.
Čítajte viac Požiar elektrického Mercedesu zničil v Južnej Kórei 140 áut. Krajina oficiálne reagujeJužná Kórea sa rozhodla preventívne nariadiť, aby do verejných podzemných garáží mohli vojsť len elektromobily nabité na maximálne 90 % kapacity, pričom nabíjačky v garážach budú môcť nabiť akumulátor len na 80 %. Nariadenie má začať platiť do konca septembra tohto roka.
Professor Yoon Won-sub z Univerzity Sungkyunkwan však upozorňuje, že medzi mierou nabitia akumulátora a pravdepodobnosťou vzniku požiaru neexistuje preukázateľná súvislosť. Okrem toho pripomína, že výrobcovia nechávajú batériám toleranciu, ktorú majitelia nevedia ovplyvniť a ktorá chráni životnosť akumulátora. Ak palubný počítať ukazuje nabitie na 100 %, batéria v skutočnosti nie je plne nabitá.
Čítajte aj Kobit Atenta: Česi predstavili prvý špeciál na hasenie elektromobilov. Nemá páruKórejské úrady sa tak pravdepodobne len snažia upokojiť verejnosť a zabrániť panike, lebo týmto nariadením nedokážu znížiť riziko vzplanutia elektromobilov. Na druhej strane vytvoria obmedzenie pre majiteľov elektromobilov, ktoré ich znevýhodní oproti majiteľom áut so spaľovacími motormi, ktorí budú môcť parkovať v podzemných garážach s plnou nádržou benzínu alebo nafty.