Cupra Terramar: Poznáme termín premiéry. Je za rohom

Cupra Terramar bude rozlúčkou Cupry s érou spaľovacích motorov. Predstavia ju 3. septembra v Barcelone.

27.08.2024 18:00
Cupra Terramar - avizo 2024 Foto:
Toto je zatiaľ jediná snímka novej Cupry. Detail ukazuje zadný reflektor. Automobilka sľubuje, že Terramar bude prvým modelom s novým dizajnovým jazykom.
debata

Už v roku 2022 ukázala španielska Cupra tri novinky na najbližšie roky. Mali síce pečať konceptov, ale v podstate sme sa pozerali na autá takmer pripravené pre sériovú výrobu. Z konceptu Urban Rebel sa čoskoro stane malý mestský elektromobil Raval s cenou od 25 000 eur a známe je už aj elektrické SUV-kupé Tavascan. Tretím do partie bude SUV Terramar, pomenované podľa zaniknutého španielskeho okruhu Autódromo de Sitges-Terramar s klopenými zákrutami neďaleko Barcelony. Práve v tejto metropole absolvuje Terramar aj svetovú premiéru. A aby sa na to nezabudlo, Cupra pustila do sveta snímku zadného reflektora.

Cupra Formentor - 2024 Čítajte viac Cupra Formentor: Agresívny facelift, ale už bez 5-valca. VZ5 je minulosť

Dizajnom sa sériový model pravdepodobne nebude veľmi líšiť od konceptu. Terramar má mať na dĺžku približne 4,5 metra, čo znamená, že veľkosťou zapadne medzi Cupru Ateca a sesterský Seat Tarraco. Jej konkurentmi by mali byť napríklad Peugeot 3008 či Mini Countryman. Na rozdiel od Ravalu a Tavascanu ostane Cupra Terramar verná spaľovacím motorom. Bude to vlastne posledný nový model Cupry, ktorý ešte bude tankovať benzín aj naftu. Elektrifikácii sa ale rozhodne nevyhne. Napokon, platforma MQB od Volkswagenu umožní použiť plug-in hybridnú technológiu z nového Superbu, Passatu, Tiguanu či Kodiaqu.

Cupra Terramar - predprodukčné prototypy 2024 Čítajte viac Cupra Terramar sa už preháňa v maskáčoch. Je rozlúčkou so ‘spaľovákmi‘

To znamená kombináciu 4-valca 1,5 TSI a elektromotora v 6-stupňovej prevodovke DSG. Šušká sa o výkone 200 kW, alebo ak chcete, 268 koní. Batéria s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh by mala stačiť na dojazd 100 km. Zákazníkov iste poteší možnosť nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom 50 kW, takže batéria by sa mala doplniť za približne 30 minút. Vylúčené nie sú ani motory 1,5 TSI (110 kW), 2,0 TSI (140 kW) a 2,0 TDI (110, 140 kW), pravdepodobne už len s dvojspojkovými prevodovkami 7DSG. V ponuke bude nepochybne aj pohon 4×4. Viac sa dozvieme budúci týždeň.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Cupra #Cupra Terramar
Články podľa značiek