Talianska vláda a koncern Stellantis sú takpovediac na nože. Tamojší minister priemyslu Adolfo Urso si nedá ujsť žiadnu príležitosť, ako napadnúť francúzsko-amerických „votrelcov“, ktorí dnes vlastnia talianske značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia či Maserati. Už začiatkom roka kritizoval Urso Stellantis s tým, že protežuje francúzske značky na úkor talianskych. To malo podľa Ursa viesť ku klesajúcim predajom talianskej divízie Stellantisu. Lenže registrácie Fiatu, Alfy, Lancie či Maserati klesali dávno pred vznikom Stellantisu. Urso tiež vystupoval proti prepúšťaniu a reorganizácii talianskych závodov, ktoré majú podľa šéfa Stellantisu Carlosa Tavaresa trikrát vyššie priame náklady ako automobilové závody vo Francúzsku alebo v Španielsku.
Čítajte viac Stellantis chystá veľké upratovanie: ‘Stratových značiek sa zbavíme‘Vojna pokračovala premenovaním nového malého SUV Alfa Romeo Milano na Junior, a to po svetovej premiére, pretože podľa Ursa nemôžu autá vyrábané mimo Talianska niesť talianske názvy. Junior produkuje Stellantis v Poľsku. Potom dal zablokovať dovezené Fiaty 600 a Fiaty Topolino z Poľska a Maroka, až kým z nich Stellantis neodstránil taliansku trikolóru. Navyše talianska vláda uvažuje, že koncernu na základe dekerétu odoberie neaktívne značky Innocenti a Autobianchi, ktoré chce ponúknuť čínskym automobilkám. No a zdá sa, že ťaženie pokračuje ďalej. Najnovšie leží Ursovi Stellantis v žalúdku kvôli plánovanej továrni na výrobu batérií, ktorá mala vzniknúť v talianskom meste Termoli. Začiatkom roka sa totiž Stellantis rozhodol tento projekt prehodnotiť v dôsledku ochladenia záujmu zákazníkov o elektromobily.
Čítajte viac Taliani chcú Stellantisu zobrať neaktívne značky a ponúknuť ich ČíňanomTaliansky minister však na jej výstavbe trvá a žiada, aby sa koncern k dokončeniu projektu zaviazal, inak hrozí zastavením dotácie 370 miliónov eur z fondu Európskej únie na obnovu po pandémii COVID-19. Vyjadrenie Stellantisu pritom žiada urýchlene, inak presunie prostriedky inam. „Nemôžeme si dovoliť prísť o tieto financie, pretože Stellantis nedodržiava svoje záväzky,“ povedal Urso. Vláda podľa neho už svoju časť splnila, avšak Stellantis ešte nie. Nová továreň by pritom mala vzniknúť v spolupráci so spoločnosťou Automotive Cells Company, ktorú Stellantis vlastní spoločne s firmami Total a Mercedes-Benz. Takže do veci majú čo povedať aj francúzski a nemeckí partneri. Uvidíme, ako bude spor pokračovať.