Ford tento rok priznal, že stávka na elektromobily bola slepou uličkou. Zverejnil tiež, že na každom elektrickom aute prerába 100 000 dolárov. Straty síce plánoval, ale tie sa vyšplhali do závratných rozmerov. Len za minulý rok sa odhadujú na 4,7 miliardy dolárov. A v tomto roku dosiahnu viac ako päť miliárd. Šéf automobilky Jim Farley doslova povedal: „Už nechcem žiadne ďalšie podobné hlúpe vízie. Chcem skutočný plán. Budeme pracovať len na projektoch, pri ktorých je veľmi pravdepodobná skorá návratnosť.“
Čítajte viac Svet prišiel o koncept Ford Probe z roku 1979. Zhorel do tlaFarley taktiež priznal, že snaha Fordu vyrovnať sa Tesle bola chybou a jeho zlým manažérskym rozhodnutím. Vyplývalo to z toho, že Tesle sa v tom čase darilo umiestňovať na trh veľké množstvo áut v cene okolo 70-tisíc dolárov a on nevidel dôvod, prečo by to Ford nezvládol tiež. Ibaže odvtedy záujem o elektroautá opadol a aj Tesla bola nútená výrazne zlacňovať. Predaje elektrického Mustangu Mach-E a pikapu F-150 Lightning sú sklamaním. Ford preto zaťahuje v elektrifikácii ručnú brzdu.
Čítajte viac Dataforce: Pokuty za emisie najviac zasiahnu Ford a VW. Pritom velebili elektromobilyNajnovšie oznámil, že úplne ruší plán nového elektrického SUV s troma radmi sedadiel a projekt nástupcu elektrického pikapu F-150 Lightning odkladá o 18 mesiacov. Tieto zmeny stratégie ho síce budú stáť 1,9 miliardy dolárov, ale je to menej, než by stratil, ak by pokračoval podľa pôvodných plánov. Namiesto týchto modelov Ford plánuje postaviť rodinu hybridných crossoverov s troma radmi sedadiel, ale neuviedol, kde a kedy prídu na trh. „Musíme byť rýchli a musíme počúvať našich zákazníkov,“ vyhlásil finančný riaditeľ John Lawler.
Čítajte viac Ford sa ‘naštval‘: Zakázal jazdiť tisícom majiteľov áut„Pozreli sme sa, akým smerom sa segment vyvíja, zvážili sme konkurenciu, potreby klientely, a potom na veľkosť batérií, ktoré sú potrebné na čisto elektrickú jazdu, celkové náklady aj cenu, a keď sme to dali dokopy, zistili sme, že také vozidlo by nedosiahlo zisk počas prvých dvanástich mesiacov od začatia predaja, čo nezodpovedalo našim požiadavkám,“ vysvetlil ďalej Lawler zmenu plánov. Ford síce s elektromobilmi počíta, ale zameria sa na menšie a cenovo dostupnejšie produkty. Prvým vozidlom na novej platforme by mal byť stredne veľký pikap, ktorý uvedie na trh v roku 2027. Počíta tiež s elektrickou dodávkou, ktorá má prísť ešte o rok skôr.