Škoda predstaví nové elektrické SUV začiatkom októbra. A aby sa na to nezabudlo, pravidelne masíruje médiá čiastkovými informáciami. Len minulý týždeň zverejnila prvú skicu interiéru a prezradila, že bude využívať množstvo recyklovaných materiálov Napríklad Recytitan, ktorý je zo 78 % tvorený recyklovaním PET fliaš a po prvýkrát v modeloch Škoda aj recyklovaním oblečenia. Alebo textíliu Technofil, vyrobenú z vlákien Econyl z recyklovaného nylónu, ktorý pochádza z použitých rybárskych sietí a zo zvyškov látok. Zákazníci budú mať pritom na výber zo štyroch dizajnových línií interiéru – Studio, Loft, Lodge a Suite.
Vyskúšali sme Škodu Elroq pred premiérou
Čítajte viac Povozili sme sa ešte v zamaskovanej Škode ElroqTeraz prichádza druhá skica kabíny. Zachytáva palubnú dosku a sedadlá z trochu iného uhla, takže vidíme o čosi viac. No nie viac ako v interiéri dobre známeho Enyaqu. Palubná doska, 13-palcový infotainmnet, stredová konzola aj sedadlá sú na nerozoznanie od väčšieho súrodenca. Zdá sa teda, že Elroq bude len kratšouo verziou Enyaqu s maximálnym využitím už existujúcich komponentov. Zvonka aj zvnútra. Platiť to bude o identickej platforme MEB s rovnakým rázvorom náprav, rovnakými elektromotormi s výkonmi 125, 150 alebo 210 kW, aj rovnakými batériami s kapacitou 52, 59 alebo 77 kWh. Rovnaké budú aj dvere či zadné svetlá, možno z mierne zmenenou grafikou.
Predná maska Tech-Deck bude síce odlišná, ale to len do času, kým s ňou spolu s faceliftom nepríde aj Enyaq. Jediným rozdielom v kabíne tak bude možno odlišná farebnosť a nápis Škoda na volante namiesto loga. Otázkou potom ostáva, ako dosiahne Škoda nižšiu cenu Elroqu v porovnaní s Enyaqom, čo sa vzhľadom na menšie rozmery očakáva, keď budú výrobné náklady prakticky identické. Na ušetrenom plechu kratšej prednej a zadnej časti toho veľa neusporí. Do úvahy pripadajú len úspory z rozsahu výroby. Cena bude pritom pre úspech Elroqu kľúčová. Trh je doslova hladný po lacných elektromobiloch, no Elroq ním asi nebude.