Milovníci historických áut sú vo vytržení. Chystaná dražba veteránov z kolekcie Rudiho Kleina bude skutočne výnimočná. Roky odparkované veterány síce nie sú v extra dobrom stave, veď boli na vrakovisku, no niektoré z nich už nikde inde nezoženiete. Celý príbeh sa začal koncom päťdesiatych rokov minulého storočia, keď sa Nemec Rudi Klein rozhodol presťahovať z Nemecka do Kalifornie. Najprv sa živil ako mäsiar, ale v roku 1969 si v Los Angeles založil spoločnosť Porsche Foreign Auto a zároveň prevádzkoval vrakovisko.


Klein sa zameriaval najmä na európske autá. Niektoré rozoberal na náhradné diely, iné likvidoval a ďalšie vykupoval a skladoval. A keďže sa Rudimu darilo, zbierka áut rástla ako z vody. O nakúpené autá sa však príliš nestaral, hoci často išlo o skutočné klenoty. Po Kleinovej smrti v roku 2001 sa podnikania chytili jeho synovia, no po 23 rokoch usúdili, že najlepšie bude otcovu kolekciu predať. Aj keď ďalšie dekády autám príliš nepomohli, stále ide o unikátnu zbierku, ktorej dražbu sprostredkuje slávna aukčná sieň RM Sotheby’s.


A čo v nej vlastne nájdeme? Neuveriteľné kúsky. Nehovoríme len o Porsche 356 B 1600 „Twin-Grille“ Roadster z roku 1961 alebo o Mercedese-Benz 300 SL Roadster z roku 1957, ktoré sú samy osebe vzácnymi kusmi automobilovej histórie. Sú tu totiž ešte oveľa drahšie unikáty. Tým najvzácnejším bude nepochybne Lamborghini Miura, pramatka všetkých superšportov s priečne uloženým 12-valcovým motorom pred zadnou nápravou a neodmysliteľnými „mihalnicovými“ reflektormi.


Rovnako exkluzívny je kompresorový Mercedes-Benz 500 K „Caracciola“ Special Coupé by Sindelfingen z roku 1935, ktorý automobilka upravila pre jedného z najslávnejších továrenských jazdcov, Rudolfa Caracciolu. Za ďalšiu čerešničku na torte môžeme považovať Mercedes-Benz 300SL „Alloy“ Gullwing z roku 1957, ktorý je jedným z iba 29 kusov, ktorých karoséria bola namiesto oceľového plechu vyrobená z hliníka. Okrem toho je zbierka plná motorov a náhradných dielov na množstvo vzácnych historických áut z Európy.
Kompletný zoznam dražených predmetov vydá RM Sotheby’s v priebehu septembra. Aukcia prebehne v októbri. Odhadnúť hodnotu zbierky je naozaj ťažké. Autá sú totiž v rôznom stave – od slušne zachovaných až po autá pripomínajúce vraky. No cena spočíva v ich jedinečnosti. Zohnať niektoré exempláre je totiž nemožné. Buď stoja naleštené v zbierkach miliardárov, ktorí ich neplánujú predať, alebo už žiadne voľné kusy jednoducho neexistujú. Napokon, aj hliníkový Gullwing Rudiho Kleina bol považovaný za stratený. Iste sa oň strhne poriadna mela.
