Nová batéria G-Current je vraj schopná nabiť sa z 0 na 80 % za neuveriteľných 9,8 minúty. Využíva pokročilú technológiu 5C, ktorá podporuje nabíjací výkon až 400 kW. Pritom by mala zabezpečiť moderným elektromobilom dojazd približne 600 km. Znie to trochu ako sci-fi, keďže jej kapacita je štandardných 75 kWh. Táto batéria, predstavená na technologickej konferencii spoločnosti, je vraj pripravená do sériovej výroby. Uveríme, ale až keď uvidíme nový akumulátor v sériovom elektromobile.
Čítajte viac Vojna Talianov so Stellantisom pokračuje. Chcú mu zablokovať milióny eurGotion predstavil aj ďalšie dve novinky, ktoré vzbudili pozornosť. Batéria Stellary, ktorá sa nabíja na 70 % za deväť minút, alebo za päť minút predĺži dojazd o 350 kilometrov. K tomu prichádza novinka v podobe polovodičovej, teda kremíkovej batérie Gemstone, ktorá má energetickú hustotou 350 Wh/kg, čo je o 40 % viac než dosahujú bežné li-ion batérie. A k tomu sľubuje Gotion životnosť viac ako 3 000 cyklov, čo znamená, že bez výmeny by mal akumulátor zvládnuť v elektromobile milión kilometrov. To je viac ako životnosť auta.
Čítajte viac Batérie zlacneli od roku 2008 o 90 %. Prečo nie elektromobily?Batéria vraj tiež mimoriadne rýchlo a účinne odvádza teplo a je vybavená dômyselnou technológiou chladenia. Vďaka tomu je bezpečnejšia a spoľahlivejšia. Čínsku spoločnosť Gotion si už dávnejšie všimol koncern VW, ktorý do nej nalial jednu miliardu eur a vlastní 26,5 % akcií. Zatiaľ sa ale na batériu Gemstone netešte, do masovej výroby by sa mala dostať až v roku 2030. Vyrábať ju budú v továrni Gen7, kde majú byť výrobné náklady zredukované na polovicu.
Čítajte viac Chorváti predstavili ‘kanister‘ pre elektromobily. Pomôcť môže, ale za akú cenu