ACEA: predaj nových áut v Európe začal stagnovať

V júli sa darilo v Európe hybridom, no predaj elektromobilov naďalej výrazne klesá. V Nemecku medziročne takmer o 37 percent.

02.09.2024 12:00
Kia - diesel mild-hybrid EcoDynamics Plus Foto:
V Európe sa darí mild a full hybridom, predaj elektromobilov výrazne klesá.
debata (1)

V júli 2024 zaznamenali registrácie nových áut v EÚ mierny nárast – len o 0,2 percenta, čo znamená faktickú stagnáciu. Pokiaľ ide o štyri najväčšie európske trhy, tak na dvoch registrácie áut v júli v medziročnom porovnaní vzrástli: v Taliansku o 4,7 % a v Španielsku o 3,4 percenta, no na dvoch registrácie klesli – vo Francúzsku o 2,3 % a v Nemecku o 2,1 percenta.

Zaujímavé je to však pri čistých elektromobiloch. V júli 2024 sa ich registrácie znížili takmer o 11 percent a ich trhový podiel klesol na 12,1 % z 13,5 % v júli 2023. Najväčší podiel má na tom nemecký trh, kde v júli klesol predaj elektromobilov o neuveriteľných 36,8 percenta. Pokles v júli zaznamenali aj plug-in hybridy – o 14,1 percenta. Predaj benzínových áut klesol v júli o 7 percent a naftových o 10,1 percenta.

Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI (2024) Čítajte viac Kamiq chce byť lídrom: Toto sú najpredávanejšie SUV po 7 mesiacoch, aj s cenami

A ktorá kategória teda vyvážila pokles všetkých ostatných? No predsa elektrifikované autá bez možnosti dobíjania zo zásuvky – teda hybridy a mild hybridy. Ich trhový podiel sa zvýšil z 25,5 percenta v júli 2023 na 32 percent v júli 2024. To značí 273 003 predaných áut, pričom na všetkých štyroch hlavných trhoch rástli dvojciferným tempom.

Vďaka dobrým výsledkom zo začiatku tohto roku sú registrácie nových áut po siedmich mesiacoch stále v čiernych číslach, zvýšili sa o 3,9 %, čo značí viac ako 6,5 milióna nových registrovaných áut. Z toho bolo 815 399 elektro­mobilov.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #ACEA #predaj áut v Európe
Články podľa značiek