Z výrobnej linky zišli koncom minulého mesiaca prvé modernizované Octavia vyrobené v závode v Kvasinách, jej výroba však bude prebiehať aj v Mladej Boleslavi. Presun veľkej časti výroby do Kvasín bol možný preto, lebo Superb sa začal vyrábať v Bratislave. Voľné mladobolevské kapacity budú pre zmenu využité pre výrobu modelov Enyaq, Enyaq Coupé a hlavne pre nový Elroq. V Kvasinách bude paralelne s Octaviou vyrábaný Kodiaq.
Octavia je najpredávanejším modelom Škody. Prvá moderná generácia Octavie zišla z výrobnej linky mladoboleslavského závodu v roku 1996. Bol to prvý model vyvinutý plne pod Volkswagenom. V marci 1998 Škoda predstavila Octaviu Combi a v roku 1999 prišiel prvý variant s pohonom všetkých štyroch kolies.
Druhá generácia modelu Škoda Octavia, vyrábaná v rokoch 2004 až 2013, ponúkla v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modernizovaný rad motorov, vylepšenú technológiu, robustnejšiu karosériu a masívna maska chladiča dostala lichobežníkový tvar.
Tretia generácia modelu bola postavená na vtedy novej koncernovej platforme MQB A a štandardne ponúkala objem batožinového priestoru 590 litrov vo verzii liftback a 610 litrov vo verzii kombi. V roku 2017 prišiel omladený model s delenými svetlometmi a možnosťou vybavenia technológiou LED.
Súčasná štvrtá generácia modelu Škoda Octavia sa prvýkrát objavila na scéne v novembri 2019. Štvrtá generácia stavia na modernizovanej platforme MQB. Niektoré benzínové motory možno navyše kombinovať s mild-hybridnou technológiou alebo pohonom všetkých kolies. Na jar tohto roku prešiel model Octavia celkovou modernizáciou.
Jej súčasťou je pozmenený predný a zadný nárazník a prepracovaná maska chladiča. Novinkou sú aj matrix-LED predné svetlomety druhej generácie, nové full LED zadné svetlá s animovanými smerovkami, nové zliatinové disky a tiež aj niektoré nové funkcie vrátane ChatGPT integrovaného do hlasovej asistentky Laura.
Celkovo automobilka vyrobila takmer 7,5 milióna kusov všetkých štyroch moderných generácií vozidla,