Autosalón v Paríži otvoria 14. októbra. A mal by byť omnoho silnejší ako ten predchádzajúci z roku 2022. Vtedy sa na výstave zúčastnili v podstate len francúzske značky a čínsky BYD. Dobre na tom neboli ani konkurenčné výstavy v Mníchove a Ženeve, z ktorých slávy ostalo iba torzo. Napokon, Ženeva budúci roka ani nebude. Renomované automobilky na starý formát autosalónov jednoducho rezignovali. To však využili čínske značky ako Nio, BYD, MG či Seres. Napríklad vlani v Mníchove. Uvoľnený priestor si doslova „sprivatizovali“, čo vystrašilo celý európsky automobilový priemysel. Táto chyba sa už asi nestane. Podľa najnovších správ z Paríža bude totiž zoznam vystavovateľov obsahovať prekvapujúci počet tradičných značiek. Niet pochýb, že je to reakcia na čínsku ofenzívu.

Účasť potvrdili Alfa Romeo, Alpine, Audi, BMW, Citroën, Dacia, DS, Ford, Renault, Peugeot, Mini, Škoda aj Volkswagen. Z Kórey príde Kia a z USA Cadillac. Po rokoch biedy čosi neuveriteľné. Zastúpené budú teda koncerny – VW, Stellantis, BMW Group či GM. Otvorená je aj účasť Fiatu, Lancie a Toyoty. Samozrejme, chýbať nebudú ani čínski producenti. Svoje expozície otvoria pod „eiffelovkou“ značky BYD, Forthing, GAC, Hongqi, Seres, Xpeng či Skyworth. Tentoraz však budú mať na výstave protiváhu a hrebienok im iste zrazia dodatočné európske clá na čínske elektromobily. Napriek miernemu oživeniu však návrat starých autosalónov s desiatkami automobilových premiér nečakajte. Veď chýbať bude Mercedes-Benz, Cupra, Seat, Hyundai, Jeep, Honda, Nissan, Mitsubishi, Volvo alebo Suzuki.