Pokiaľ ide o spotrebu paliva, naftové motory boli vždy efektívnejšie. Vyplýva to z ich konštrukcie a vlastností nafty ako paliva. Aj preto sa na starom kontinente pred vypuknutím aféry Dieselgate vznetové agregáty ponúkali aj v menších autách, lebo určitej skupine zákazníkov sa vyššia kúpna cena dokázala vrátiť na ušetrených nákladoch za palivo.
V súčasnosti síce ponúkajú hybridné pohony podobné parametre, ale autá odvtedy výrazne zdraželi a technika pod kapotou je oveľa zložitejšia, čo môže znamenať drahšie servisné náklady v prípade porúch. Nemecký automobilový magazín Auto Bild v rámci redakčných testov meria spotrebu áut v reálnej premávke a z výsledkov určil najúspornejšie modely z každého segmentu.
Čítajte aj ACEA: Koľko jazdí v Európe dieslov? Elektrina ich tak ľahko nenahradíTestovacia trasa je vždy rovnaká. Má dĺžku 155 km, z ktorých 61 km sú okresné cesty, 40 km mestské komunikácie a 54 km diaľnice, v rámci ktorých je 20km úsek s neobmedzenou povolenou rýchlosťou. Klimatizácia je vždy zapnutá na 21 stupňov Celzia, a tak jedinou premennou je počasie, ktorého vplyv sa pri vyhodnotení zohľadňuje. Hodnotu spotreby paliva testovací jazdci odmerajú dotankovaním.
Najúspornejšie autá v jednotlivých triedach uvádzame na ďalších stranách. Okrem segmentu mini áut a plug-in hybridov, všetky jazdia na naftu, čo dokazuje, že aj jednoduchšia technika môže byť efektívnejšia ako komplikované pohonné systémy zložené z niekoľkých motorov a akumulátora. Netreba však zabúdať ani na hmotnosť. Autá spred desiatich rokov sú ľahšie, čo sa nemalou mierou podpisuje na ich nízkej spotrebe paliva.