Renault má v posledných rokoch záľubu vo vlastnej histórii. Na svetlo sveta priviedol Renault R5 a na autosalóne v Paríži nás čaká novodobá elektrická reinterpretácia Renaultu R4. Aj ich príbeh sa začal konceptom a v prípade R5 aj restomodom. Dokonca dvoma. Prvým bol Renault 5 Diamant a druhým R5 Turbo 3E ako paralela k špeciálom R5 Turbo a Turbo 2. Vznikli v spolupráci s francúzskym dizajnérom Pierrom Gonalonsom. Zdá sa, že podobný recept použije Renault aj pri reinkarnácii ďalšej zo svojich legiend – Renaultu 17.
Francúzska automobilka ho vyrábala v rokoch 1971 až 1980. Vzniklo približne 92 000 kusov. Dvojdverové kupé malo základ v Renaulte 12, ale jeho dvojdverová karoséria so splývavou siluetou, štyrmi svetlami v prednej maske a so „žalúziami“ na zadných stĺpikoch ponúkala oveľa viac emócií. Z R17 sa stala doslova dizajnová ikona. Nie div, že si na ňu Renault spomenul. Opäť oslovil známeho dizajnéra. Tentoraz padla voľba na Francúza Oru Ita, ktorý pracoval pre také zvučné spoločnosti ako Gorenje, Swatch, Heineken či Davidoff.
Toto je však jeho prvá kreácia pre automobilku. A vydarila sa. Renault R17 Electric Restomod je radikálne prepracovaný originál. Má rovnakú kabínu, dvere, okná, tesnenia aj spodnú časť karosérie. Tú však pre pôsobivejšie proporcie rozšíril o 170 mm. Všetko ostatné je nové. Napríklad maska so štyrmi ultraúzkymi svetlami. Zadné svetlá tvorí homogénny diódový pás. Kým historická predloha mala vpredu pozdĺžne uložený 4-valec, R17 Restomod sa spolieha na zadný elektromotor s výkonom 270 koní (198 kW). Vo svete elektromobilov to nie je veľa, ale koncept má vďaka rozsiahlemu využitiu kompozitov hmotnosť len 1,4 tony.
Aj interiér pôsobí retro-futuristicky. Namiesto kože dáva prednosť príjemným textíliám, ako vlne Merino. Zachovalo sa aj čalúnenie inšpirované štruktúrou okvetných lístkov. Prístrojový panel tvoria štyri malé displeje, podobné ciferníkom pôvodného modelu. Nechýba však ani moderná centrálna dotyková obrazovka. „Zachovali sme najvýraznejšie dizajnové prvky Renaultu 17, počnúc prednou časťou. Mojím cieľom bolo pridať štýl a plynulosť, ale bez toho, aby sa zmenil charakter. Stále môžete vidieť pôvodný Renault 17 a jeho vzhľad športového kupé,“ komentuje svoju prácu Ora Ito.
Čítajte viac Renault Rafale si už môžete objednať aj ako štvorkolku. Poznáme cenyČi sa R17 niekedy dostane do sériovej výroby, je otázne. Renault to zatiaľ popiera, ale takto začínalo aj nenápadné znovuzrodenie R5 a R4. Tak prečo nie R17?