Zvolávacie akcie sú bežnou súčasťou automobilového priemyslu. Ak výrobca alebo dodávateľ urobí chybu, je nutné ju odstrániť. Nie je na tom nič zlé. Naopak, priznanie chyby svedčí o korektnosti automobilky. Horšie je, ak chybu zatĺka. To však nie je prípad Porsche. Automobilka už dávnejšie oznámila, že pre problémy s brzdovým systémom bude musieť po celom svete zvolať do servisov približne 150 000 elektrických Taycanov. Problém spočíva v príliš malom polomere zakrivenia brzdových hadíc na prednej náprave, čo môže spôsobiť ich poškodenie a následný únik brzdovej kvapaliny. Asi si viete predstaviť čo to znamená.
Čítajte viac Porsche 911 GTS: Ikona dostala hybridný pohon. Zelenšia nie je, rýchlejšia ánoJe logické, že Porsche pozvalo všetkých majiteľov do servisov. Akcia ale neprebieha hladko. Podľa holandského AutoWeeku Porsche nedokáže zabezpečiť dostatočný počet nových komponentov, takže nie je schopné opraviť autá v primeranom čase. Zároveň nechce umožniť zákazníkom jazdiť s postihnutými autami. Ak teda majiteľ Taycanu príde do servisu, jeho vozidlo bude odstavené a ponúknu mu náhradné auto, hoci nie s logom Porsche. Oprava môže pre nedostatok komponentov trvať podľa AutoWeeku aj mesiace, čo už predstavuje problém, najmä vzhľadom na nedostatočný počet náhradných vozidiel. Zákazníci na to reagujú s nevôľou.
Čítajte viac Porsche Taycan Turbo GT: Toto je hardcore pre silné žalúdkyDobrá správa je, že zatiaľ neboli zaznamenané žiadne tragické nehody súvisiace s poruchou brzdového systému. Keďže ide o elektromobil, prípadný výpadok predných bŕzd nemusí byť fatálny, pretože auto dokáže brzdiť aj vďaka výkonnej rekuperácii. Porsche tiež upokojuje majiteľov Taycanov, že riziko je nízke. O probléme by mali byť informovaní vďaka palubnej diagnostike. Podľa Kevina Gieka, šéfa modelu Taycan, má tento problém len jedno percento Taycanov. Aspoň tak sa vyjadril pre Autocar. Neznie to však príliš dôveryhodne, keďže Porsche pôvodne tvrdilo, že zvoláva len 31 689 áut, no dnes je ich už približne 150 000, teda takmer celá produkcia.