Koncern VW, najmä jeho materská značka, sa otriasa v základoch. Dôvodom je, že predaj áut je stále o pätinu nižší v porovnaní s predpandemickým obdobím, a odbyt elektromobilov nerastie ani zďaleka tak, ako sa pôvodne predpokladalo. Do toho všetkého vstupuje lacná čínska konkurencia. Situácia je natoľko vážna, že finančný šéf značky Arno Antlitz vyhlásil, že automobilka má na záchranu maximálne dva roky. Táto záchrana má spočívať v drastickom znížení nákladov až o 10 miliárd eur. Vedenie Volkswagenu preto plánuje zrušiť väčšinu zmlúv s odbormi, ktoré garantovali udržanie zamestnanosti do konca dekády, a tiež zatvoriť dva závody v Nemecku, čo je bezprecedentné. Malo by ísť o výrobné závody v Drážďanoch, Osnabruku, kde sa vyrába aj elektrický ID.3. Šušká sa však aj o ďalších – v Chemnitzi, Kaseli a tiež v Salzgitteri.
Čítajte viac Audi Q5: Tretia generácia je verná ‘spaľovákom‘. Nechýba ani 6-valecBol by to však logický krok. Koncern má totiž celkovú výrobnú kapacitu 14 miliónov áut, no vlani vyrobil približne len deväť miliónov vozidiel. Samotný Volkswagen predáva asi o pol milióna áut ročne menej, ako je schopný vyrobiť. S radikálnymi krokmi však nesúhlasia zamestnanci. Odbory, najmä odborový zväz IG Metall, už v Nemecku pohrozili, že ak sa vedenie podniku nezapojí do konštruktívnych rozhovorov, môže v decembri čeliť masívnemu štrajku 500 000 zamestnancov. V Bruseli, kde má koncern fabriku dlhodobo problémovú a málo vyťaženú fabriku Audi vyrábajúcu luxusné elektromobily Q8 e-tron a ktorej tiež hrozí zatvorenie, však zamestnanci zašli ešte ďalej. Minulý piatok viedli neúspešné rozhovory s vedením, čo viedlo k rozhodnutiu, že nenastúpia po odstávke do práce.
Čítajte viac Audi RS3: Vynovený hothatch má 400 koní a rekord na NürburgringuA čo viac – ako uvádza VTM Nieuws, medzitým pracovníci závodu zadržali kľúče od vyrobených aj nedokončených vozidiel. Má ísť o 200 až 300 áut, ktoré podľa „vzbúrencov“ neopustia továreň, kým nedostanú informácie o budúcnosti podniku. Zamestnanci tak reagovali na nedávne oznámenie, že materská spoločnosť nepridelí podniku výrobu žiadneho nového modelu, čo by znamenalo, že jedinou záchranou je predaj bruselskej fabriky inej automobilke. „Momentálne vyšetrujeme, čo sa presne stalo,“ povedal Peter D'hoore, hovorca Audi Brusel. „Chápeme, že ľudia majú obavy a reagujú emotívne. Vyzývame však všetkých zamestnancov, aby si zachovali zdravý rozum.“
Čítajte viac Audi A6/S6 e-tron: ‘Spaľováky‘ sú minulosťou. Dlhý dojazd vraj nieV súčasnosti pracuje v bruselskom závode vyše 3 000 ľudí. Ak sa nenájde kupec a závod zatvoria, už v októbri by mohlo prísť o prácu približne 1 500 zamestnancov, pričom v budúcom roku by mali prepustiť ďalších vyše 1 100. K definitívnemu odchodu by mohlo dôjsť na konci roka 2025. Teraz to vyzerá tak, že vedenie Audi sa nemieni podrobiť tlaku. Vysvitlo totiž, že autá chcelo z podniku vyviezť aj bez kľúčov. Zástupca odborového zväzu Jan Baetens (ACV-Metea) s poľutovaním zareagoval na protiakciu vedenia: „Zobrali sme kľúče, aby sme viedli sociálny dialóg pokojne. Ak chce vedenie teraz odstrániť autá, nemôžeme zaručiť bezpečnosť ani pokoj. Je to škoda a očakávam nepriaznivé reakcie personálu.“ Situácia tak ostáva veľmi napätá.
Čítajte viac Audi A5: Zabudnite na A4. Toto auto ho nahrádza